قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » بازاریابی اینترنتی » تبلیغات در کانالهای تلگرامی با عضوهای جعلی

تبلیغات در کانالهای تلگرامی با عضوهای جعلی

اعضای تقلبی برخی کانال های تلگرامی از کجا می آیند؟ آیا تبلیغ در این کانال ها برای سازمان شما سود آور خواهد بود؟ از کجا بدانیم اعضای یک کانال واقعی هستند یا جعلی؟ این سوالاتی است که ممکن است مسئول تبلیغات هر شرکتی داشته باشد

حتماً شما شاهد افزایش ناگهانی و عجیب و غریب ممبرهای برخی کانال های تلگرامی بوده اید، موضوعی که قطعا نسبت به آن شک کرده اید اما شاید جواب منطقی برای آن نیافتید یا دلیل آن را مسائلی همچون “تبادل” فرض کرده‌اید، اما حقیقت چیست؟

واقعیت آن است که همزمان با ورود و سپس ماندگار شدن تلگرام در فضای مجازی کشور فضای تبلیغات و کسب و کار در آن نیز رونق گرفته و انواع و اقسام روش‌های کسب در آمد در لایه‌های مختلف آن ایجاد شده است، یکی از مهمترین راه های کسب درآمد در تلگرام، تبلیغات در کانال‌هاست و در این میان هر کانالی که تعداد اعضایش بیشتر باشد هزینه بیشتری برای تبلیغات دریافت می‌کند. اگر اعضای کانال افراد حقیقی باشند مشکلی نیست.

اما متاسفانه برخی کانال ها از روش افزایش ممبر فیک (مجازی و غیر حقیقی) استفاده می کنند. در این روش برخی شرکت‌های برنامه نویس با ساختن شماره تلفن های مجازی (مانند استفاده از شماره موبایل کشورهای دیگر) اقدام به افزودن آنها بعنوان اعضای کانال میکنند.

گفتنی است اواخر اسفند ماه سال گذشته و اوایل فروردین ماه سال جاری برخی کانال های با ممبرهای بالا نیز از خدمات این شرکت ها استفاده کرده‌ اند و بعضا تا ۲۰۰k افزایش ممبر ایجاد کرده‌اند.

خوشبختانه امروز در خبرها آمده است که تلگرام قصد دارد کانال هایی را که از این روش استفاده کرده اند مسدود کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *