قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » آموزش » فعالسازی فشرده ساز gzip در cpanel

فعالسازی فشرده ساز gzip در cpanel

با فعال کردن gzip در cpane وبسایت، علاوه بر کاهش حجم وبسایت سرعت سایت خود را نیز افزایش می دهید ضمن اینکه پهنای باند مصرفی شما به شدت کاهش خواهد یافت. توجه داشته باشید فشرده سازی gzip می تواند صفحات وب درخواستی را فشرده کرده و به درخواست کننده ارسال کند، اینکار باعث کاهش حجم صفحات وب، کاهش پهنای باند مصرفی و افزایش سرعت وب سایت می شود. هاست هایی که با سیستم cpanel مدیریت می شوند می توانند براحتی با استفاده از mod_deflate آپاچی سرور اطلاعات را فشرده سازی کنند. اگر وب سایت شما نیز از سیستم مدیریت سی پنل استفاده می کند و همچنین سرویس دهنده شما mod_deflate را فعال کرده باشد، شما براحتی می توانید فشرده سازی صفحات را فعال سازید.

فشرده ساز gzip را چگونه فعال کنیم؟

برای این کار وارد cPanle شوید، سپس در بخش Software / Services روی Optimize Website کلیک کنید.

شما با دو گزینه compress all content و compress the specified MIME types و یک فضای متنی جهت مشخص کردن MIME Type های انتخابی مواجه می شوید که با انتخاب هر کدام از گزینه ها و کلیک Update Settings فشرده سازی فعال میشود. در حالت اول کلیه فایل های روی سایت شما هنگام درخواست فشرده می شوند ولی در حالت دوم فقط فایل های که MIME type آنها را وارد کرده اید فشرده می شوند.

فعال کردن gzip cpane وبسایت کاهش حجم سرعت سایت افزایش

برخی MIME type های قابل استفاده عبارتند از text/html, text/plain, text/xml, text/css, text/javascript, application/javascript, application/xhtml+xml, application/xml, application/rss+xml, application/atom_xml, application/x-javascript, application/x-httpd-php, application/x-httpd-fastphp, application/x-httpd-eruby و image/svg+xml.

فعالسازی فشرده ساز gzip در cpanel optimize websites

بهترین حالت فعالسازی فشرده ساز gzip کدام است؟

البته شما با انتخاب گزینه Compress All Content بهترین نتیجه ممکن برای بهینه سازی وبسایت برای سایت های آنالیز مانند gtmetrix دریافت خواهید کرد.

دنیای سئو ارائه کننده خدمات طراحی سایت، بهینه سازی وبسایت و افزایش ترافیک و بازدید سایت آماده ارائه خدمات هماهنگ با آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل می باشد.

مطلب پیشنهادی

متخصص بهینه سازی وب سایت و سئو و افزایش ترافیک

بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل

دنیای سئو – بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل – فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *