قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » آموزش » آشنایی با الگوریتم جدید گوگل سال ۲۰۱۶

آشنایی با الگوریتم جدید گوگل سال ۲۰۱۶

همین روز هاست که گوگل الگوریتم Eagle را بر روی موتور جستجوگر خود اعمال کند در این مطلب به بررسی مهمترین نکات و پارامترهای مورد نظر در الگوریتم جدید گوگل که در سال ۲۰۱۶ یا ۱۳۹۵ اجرایی می شود خواهیم پرداخت. بعید است گوگل الگوریتم های قبلی خود را بکلی دور بریزد ولی اطلاعاتی وجود دارد که الگوریتم جدید گوگل ساختار کاملاً متفاوتی نسبت به الگوریتم های پیشین دارد و بیشترین تمرکز برای رتبه بندی سایت ها روی محتوای سایت ها ، کیفیت مطالب و تکراری نبودن نوشته ها خواهد بود.

مهمترین ویژگی های الگوریتم جدید گوگل در سال ۱۳۹۵

همانگونه متوجه شدید الگوریتم مرغ مگس خوار الگوریتم جدایی نبود بلکه در راستای تکمیل الگوریتم های قبلی گوگل بخصوص الگوریتم پاندا ارائه شد ولی بنظر میرسد الگوریتم جدید تغییرات اساسی دارد. برای متوجه شدن این مساله باید مسالی از ورژن های ویندوز را بزنم مثلا ویندوز ۸٫۱ و ویندوز ۱۰ تقریبا مشابه هم هستند و ویندوز ۱۰ همان ویندوز ۸ است که خیلی از باگ های آن گرفته شده است ولی تفاوت بین ویندوز سون و ویندوز xp بسیار بیشتر است تفاوت الگوریتم جدید گوگل که قرار است در سال ۲۰۱۶ ارائه شود نیز نسبت به الگوریتم های پیشین بسیار زیاد بنظر میرسد.

آشنایی با الگوریتم جدید گوگل سال 2016

تمرکز الگوریتم جدید گوگل در سال ۲۰۱۶ چیست؟

در این الگوریتم تمرکز زیادی به تگ های html ( h1 ,h2 ) وجود دارد و گوگل سعی در برطرف کردن این نقیصه دارد بخصوص برای وبسایتهایی که محتوای ضعیفی دارند ولی تگ بندی مناسب.

همچنین ۳ شبکه اجتماعی توییتر, فیسبوک و گوگل پلاس نقش بسیار پررنگتری نسبت به قبل در رتبه سایت شما خواهند داشت و نقش social meta پررنگ شده است.

گوگل در حال طراحی یک سیستم ۴۰ دیجیتی برای شناسایی بهتر متون کپیرایت شده است. اگر بتواند این سیستم را پیاده سازی کند کپی کاران بیچاره اند. در این سیستم اگر فقط ۴۰ دیجیت از متن شما قبلا در سایت دیگر استفاده شده باشد متن شما کپی طلقی شده و از اعتبار خارج خواهد شد. این مهمترین تغییر است. ولی شاید در اجرا مشکلات زیادی داشته باشد. فعلا در حال بررسی بیشتر هستیم و اخبار جدید در ادامه همین مقاله درج خواهد شد.

نام این الگوریتم فعلا قطعی نیست ولی به احتمال فراوان آن را Eagle نام گذاری خواهند کرد و معنی آن الگوریتم عقاب است

سئو سازی سایت بصورت کلی به تمامی عملیاتی گفته میشود که توسط یک وبمستر بر روی سایت انجام میگیرد تا این سایت توسط موتورهای جستجو سریعتر , بهتر و قویتر دیده شود . به کلیه این فرایند ها سئو سازی سایت اطلاق میشود – حال این بحث پیش میآید اگر ۵۰ سایت عینا و مشابه هم مراحل سئو سازی را به خوبی انجام داده باشند کدام یک از آنها در صفحه اول قرار میگیرد و چرا ؟ پاسخ این سئوال هم خیلی ساده است و هم خیلی سخت – ساده است چون با کمی تحقیق تحلیلی میتوانید براحتی علت رتبه بندی سایت ها را متوجه شوید و سخت است از آن جهت که در سئو سازی سایت هیچ گاه کلمه یا تعریفی مطلق نیست و شما با رعایت تمامی پارامتر ها نمیتوانید مطمئن باشید که سایتتان از دید گوگل یا سایر موتورهای جستجوگر چگونه دیده خواهد شد . و هیچ تضمینی در رتبه سایت ندارید . ضمن اینکه الگوریتم های گوگل مرتبا در حال تغییر است و هر چند وقت یکبار برخی پارامتر ها از لحاظ ارزششان در سئو سازی سایت بالا و پایین میشوند.

تمرکز الگوریتم جدید گوگل در سال 2016 چیست؟

پارامترهای مهم بهینه سازی سایت در سال ۲۰۱۶

سئو سازی و بهینه سازی سایت شامل تکنیک های گوناگونی شامل بهینه سازی سرعت سایت و تعریف صحیح تگ های متا در صفحات، کسب لینک های طبیعی و معتبر، فعالیت در شبکه های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر میشود و انتخاب هر کدام از این روش ها و یا ترکیبی از آنها میتواند برای شما مفید و تاثیرگذار باشد، ولی اشتباهات رایجی در این زمینه وجود دارد که بررسی موردی آنها میپردازیم:

با سئو سازی مناسب به طور حتم کسب رتبه ۱ در نتایج گوگل میتواند بازدیدکننده زیادی برای سایت شما بهمراه داشته باشد . افزایش تعداد بازدیدکننده یکی از نشانه ها اصلی موفقیت در سئو سازی سایت می باشد. ولی حتی خود گوگل نیز نمیتواند رتبه ۱ را برای شما تضمین کند زیرا نتایج گوگل با توجه به کشور کاربر، سابقه ی جستجوهای قبلی و فعالیت او در شبکه های اجتماعی تغییر میکند و نمیتوان یک رتبه یکتا برای سایت شما در هر کلمه کلیدی مشخص تعیین نمود.

همچنین مهمتر از جایگاه شما، عبارتی است که این جایگاه را در آن کسب نموده اید، برخی از عبارات دارای رقابتی سنگین بوده و برخی به راحتی قابل دست یابی هستند. کسب رتبه ۱۰ برای عبارتی مانند “آموزش فتوشاپ” ارزشمندتر از رتبه ۱ برای عبارتی مانند “آموزش مبتدی تا حرفه ای فتوشاپ” خواهد بود. پس عملکرد خود یا متخصص سئو را تنها براساس جایگاه کلمات نسنجید، بلکه میزان افزایش ورودی و میزان حضور این افراد در سایت شما بسیار مهم تر است.

در چنین شرایطی داشتن یک آمارگیر قدرتمند و بررسی رفتار بازدیدکنندگان در سایت اهمیت بسیاری خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

متخصص بهینه سازی وب سایت و سئو و افزایش ترافیک

بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل

دنیای سئو – بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل – فعالیت …

3 دیدگاه

  1. سلام
    چه خبر از این الگوریتم؟
    نیومدش بالاخره؟
    ضمنا کاش یه منبع انگلیسی معرفی میکردید مطالعه میکردیم در این باره

  1. بازتاب ها: الگوریتم جدید گوگل به نام مرغ مگس خوار - سئو تبریز

  2. بازتاب ها: تغییرات عجیب در الگوریتم و نتایج جستجوهای گوگل - دنیای سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *