قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » بهینه سازی وب سایت » آشنایی با آپدیت الگوریتم Penguin 4.0 گوگل

آشنایی با آپدیت الگوریتم Penguin 4.0 گوگل

الگوریتم Penguin در واقع فیلتری برای سایت‌هایی است که می‌خواهند از طریق اسپم و دیگر روش‌های غیر اخلاقی در رتبه‌بندی نتایج جستجوی گوگل خود تغییر ایجاد کنند. در واقع الگوریتم پنگوئن باعث شد که به کیفیت بک‌لینک‌های وبسایت توجه شود و بنابراین افراد برای بهینه‌سازی سایت خود و ایجاد بک لینک  روش‌های کارامد و مؤثر را به کار ببرند. به طور کلی هدف این الگوریتم دستگیری مجرمان اینترنتی است که به صورت اسپم گونه از طریق خرید بک‌لینک سعی می‌کنند رتبه بالاتری برای صفحات مختلف وبسایت خود به دست آورند. با هر آپدیت جدید الگوریتم پنگوئن روش آن سختگیرانه‌تر شده و به سایت‌هایی اجازه می‌دهد کار کنند که لینک‌های بد را برای حفظ رتبه‌بندی خود حذف کنند. یک خبر خوب در مورد پنگوئن ۴٫۰ این است که گوگل در حاضر قادر است تنها اسپم را بر اساس سیگنال‌های اسپم منحصر به فرد کاهش دهد و کل سایت را تحت تآثیر قرار ندهد به عبارت دیگر اگر یکی از صفحات وبسایت شما دارای مشکل باشد گوگل تنها همان صفحه را جریمه می‌کند و بقیه صفحات وبسایت همچنان دارای همان رتبه‌بندی خواهند بود و به آنها کاری ندارد..

الگوریتم پنگوئن ۴٫۰ گوگل در ۲۳ سپتامبر ۲۰۱۶ آپدیت شد که بر روی نتایج جستجو به صورت لحظه‌ای (real-time) و بر روی صفحات سایت نه صرفا کل وبسایت تأثیر گذاشت.

آشنایی با آپدیت الگوریتم جدید گوگل Penguin 4
آشنایی با آپدیت الگوریتم جدید گوگل Penguin 4

تفاوت اساسی که در آپدیت پنگوئن ۴٫۰ گوگل اتفاق افتاده این است که «به صورت لحظه‌ای یا real time» خواهد بود. بنابراین لحظه‌ای که یک لینک بد در سایت تشخیص داده می‌شود، بلافاصله عکس العمل‌ها نشان داده خواهد شد و به محض اینکه شما آنرا از بین ببرید همه چیز (رتبه‌بندی) به حال عادی خود باز خواهد گشت. با این حال، اگر سعی کنید از تاکتیکهای غیر اخلاقی برای افزایش رتبه‌بندی خود استفاده کنید این آپدیت پنگوئن ۴٫۰ به سرعت متوجه می‌شود و قادر نیستید از تاکتیک‌های مشابه برای زمان دیگری دوباره استفاده کنید. اگر بخواهیم هدف الگویتم پنگوئن ۴٫۰ گوگل را بهتر توصیف کنیم بدان معناست که «پروفایل‌های لینک اسپم را با بیشترین سرعت ممکن شناسایی می‌کند و سایت‌هایی با کیفیت پایین را در رتبه پایین در نتایج جستجو نگه می‌دارد». بنابراین در حال حاضر برای وبسایت‌ها بررسی کردن منظم لینک‌ها ضروری می‌شود و بلافاصله باید اینها را پاکسازی کنند تا در جریمه این الگوریتم جدید گوگل گرفتار نشوند.

تأثیر الگوریتم پنگوئن ۴٫۰

تعداد قابل توجهی از وبمسترها بعد از بروزرسانی پنگوئن ۴٫۰ گوگل هشدارهای لینک غیرطبیعی دریافت کردند و کار بر روی بازیابی جریمه پنگوئن ۴٫۰ گوگل شروع شد.

 

پنگوئن ۴٫۰، الگوریتم هسته‌ای گوگل چه ویژگی هایی دارد؟

واژه کلیدی پنگوئن به نام «الگوریتم هسته‌ای گوگل» نامیده شده که با سادگی و به شدت کیفیت وبسایت‌ها را در نتایج پیشنهاد شده برای پرسش کاربران حفظ می‌کند. در الگوریتم‌های قبلی گوگل، اگر هر کدام از وبسایت‌ها توسط هر کدام از آپدیت‌های هسته‌ای گوگل از جمله گوگل پاندا، گوگل پنگوئن و غیره برخورد کند نیاز است صبر کنید تا از جریمه خارج شوید و بنابراین به صورت لحظه‌ای اتفاق نخواهد افتاد و باید ماه‌ها صبر کرد تا تغییرات ترتیب اثر داده شوند. آخرین آپدیت پنگوئن ۳٫۰ در ۲۴ اپریل ۲۰۱۴ اتفاق افتاد.
تاریخچه الگوریتم پنگوئن گوگل با آخرین نسخه پنگوئن ۴٫۰ تغییر یافت. در واقع داده پنگوئن به صورت لحظه‌ای (real time) رفرش می‌شود، تغییرات سریعتر قابل مشاهده خواهد بود، به طوری که پس از کراول و ایندکس مجدد صفحه توسط گوگل نشان داده خواهد شد. در ادامه آخرین ویژگی‌های اضافه شده به الگوریتم هسته‌ای پنگوئن ۴٫۰ را ذکر می‌کنیم:

  • جنبه‌های مثبت و منفی وبسایت‌ها به صورت لحظه‌ای محاسبه می‌شود.
  • سطح اثر پنالتی پنگوئن برای کل وبسایت یا حتی در سطح یک صفحه اعمال خواهد شد. این ویژگی می‌تواند به جای کل وبسایت تنها صفحات خاصی از یک وبسایت که دارای لینک‌های اسپم و بی‌کیفیت باشد مورد جریمه قرار دهد.
  • از جریمه الگوریتم پنگوئن ۴٫۰ به صورت سریع می‌توان رهایی یافت؛ بدان معنا که در صورتی که سایتی مورد جریمه قرار گیرد، در صورت رفع سریع بک‌لینک‌های بی‌کیفیت، گوگل پس از کراول و ایندکس مجدد سایت را از جریمه خارج می‌کند.

شیوه جریمه وبسایت در الگوریتم پنگوئن ۴٫۰

همانطور که قبلا بحث شد، الگوریتم پنگوئن ۴٫۰ به صورت لحظه‌ای کار می‌کند که در هر زمان در برابر اسپم موجود در وبسایت برای صفحه نتایج موتور جستجو مبارزه می‌کند. در ادامه می‌خواهیم بگوییم چقدر احتمال وجود دارد که یک وبسایت توسط پنگوئن ۴٫۰ گوگل به صورت لحظه‌ای جریمه شود. هر چند که ممکن است فهرست کاملی از عواملی که پنالتی پنگوئن ۴٫۰ را دریافت می‌کنند نباشد.

  • بک‌لینک‌هایی از وبسایت‌های ضعیف یا اسپم گونه
  • بیشتر لینک‌هایی که تنها برای هدف سئو ایجاد شده‌اند به عنوان مثال از طریق شبکه‌های وبلاگ خصوصی (PBN) و غیره.
  • لینک‌های پولی
  • بک‌لینک‌هایی از محتوا یا موضوعات  غیر مرتبط
  • بک‌لینک‌هایی از انکر تکست‌های بیش از حد بهینه شده
  • ریدایرکت کردن ناصحیح بر روی سایت
  • و…

چگونه متوجه شویم که وبسایت مان توسط آپدیت پنگوئن ۴٫۰ جریمه شده است؟

یافتن اینکه وبسایت شما توسط پنگوئن ۴٫۰ گوگل جریمه شده یا نه بسیار آسان است.

  • افت ناگهانی در ترافیک ارگانیک اولین نشانه برای فهمیدن جریمه توسط پنگوئن ۴٫۰ برای وبسایت می‌باشد.
  • شما نیز در صورتیکه هیچگونه موردی یا افزایش کمی در رتبه‌بندی‌ها پس از پنگوئن ۳٫۰ نمی‌بینید تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته‌اید. همچنین در صورت که مشاهده می‌کنید بازدید از وبسایت با کاهش شدیدی مواجه شده است.

چه کار کنیم که از جریمه پنگوئن ۴٫۰ گوگل در امان باشیم؟

برخی از نکات اساسی برای بازیابی از پنگوئن ۴٫۰ گوگل به شرح زیر است:
در مرحله اول باید پروفایل لینک‌های خود را بشناسید و اینکه آنها در مقایسه با رقبای خود چگونه به نظر می‌رسند؛

  • به طور منظم پروفایل بک‌لینک خود را بررسی کنید؛
  • از ابزار Disavow گوگل استفاده کنید؛ این ابزار یکی از بهترین و آخرین ابزارهای رایگان برای حذف بک‌لینک‌های اسپم گونه است و بنابراین جلوگیری از جریمه شدن توسط پنگوئن ۴٫۰ گوگل است. این ابزار به وبمستران این امکان را می‌دهد که در صورت ورود لینک‌های بی‌کیفیت از سایتی دیگر به وبسایت خود که منجر به کاهش رتبه وبسایت می‌شود به گوگل گزارش دهند تا از این به بعد لینک‌ها را به طور کلی نادیده بگیرد.
  • رتبه‌بندی صفحه نتایج موتور جستجوی خود را به طور منظم بررسی کنید؛
  • نگه داشتن پروفایل بک‌لینک‌ها به طور درست و باکیفیت، بسیار توصیه می‌شود که پروفایل  بک‌لینکهایی که دارید تا حد امکان درست باشند به عنوان مثال از سایت‌های اسپم گونه و غیر مرتبط دوری کنید. همچنین ریدایرکت‌های مناسب برای لینک‌های شکسته به کار ببرید.

نتیجه‌گیری

الگوریتم پنگوئن ۴٫۰ گوگل، از الگوریتم هسته‌ای گوگل هیچ موقع جدا شدنی نیست، بنابراین در آینده پنگوئن ۵٫۰ وجود نخواهد داشت. همه چیز اعم از جریمه یا بازیابی پنگوئن ۴٫۰ گوگل به صورت لحظه‌ای روی می‌دهد که بسیار مفید برای حفظ کیفیت بالای سایت‌هاست (که توسط دستور العمل گوگل وبمستر توصیه شده است). گوگل معتقد است این الگوریتم جدید یک فیلتر بسیار قوی و با قدرت است که به جای تأثیر بر روی رتبه کل وبسایت، صفحه دارای اسپم را تشخیص می‌دهد. بنابراین همواره توصیه میکنیم که خدمات سئو خود را به افراد با تجربه بسپارید و توصیه می‌شود که تحلیلی از لینک‌ها حداقل یکبار در هفته داشته باشند.

مطلب پیشنهادی

گوگل ترند googletrends سئو بهینه سازی سایت

تغییرات عجیب در الگوریتم و نتایج جستجوهای گوگل

در چند روز اخیر تغییرات اساسی و جالبی در نتایج گوگل رخ داده است، سایت …

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *