قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » آموزش » بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو

دنیای سئو – بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو – در ادامه 5 تا از ساده ترین و از دست رفته ترین تاکتیک های SEO که هرکسی می تواند آنرا انجام دهد آمده است . آنها بسیار آسانند و به حدی موثرند که من نمی توانم باور کنم ” شرکت های سئو ” و صاحبان کسب و کار آنرا از دست داده باشند .

بنابراین پس از اینکه این مقاله را مطالعه کردید ، وب سایت خود را باز کنید و آنرا بررسی کنید و مطمئن شوید که این 5 تاکتیک سئو بدرستی در آن لحاظ شده است.بهینه سازی وب سایت

1. بهینه سازی لوگو وب سایت

بهینه سازی لوگو شما به حدی موثر است و براحتی ممکن می شود که شاید فکرش را هم نکنید اما با این وجود هنوز هم بسیاری از شرکت های سئو و صاحبان وبسایت آنرا از دست داده اند . البته فراموش نکنید که لوگوی شما باید به صفحه ی اصلی یا اصطلاحا home وب سایت شما لینک داده شود چرا که این یکی از قابلیت ها و استانداردهای صنعتی است . که می شود گفت ؛ لوگوی شما باید برای یک عبارت برجسته ای که شما آنرا برای صفحه ی اصلی خود هدف قرار داده اید ، بهینه سازی شده باشد . برای مثال اگر شما یک فروشنده ی پیتزا در نیویورک هستید و “logo.jpg“ خود را نام گذاری نکرده اید ، به گوگل کمک کنید تا از طریق نام گذاری فایل لوگو “nyc-pizza.jpg” یا “nyc-pizza-delivery.jpg“ ، وب سایت شما را بهتر بشناسد . به عبارت دیگر نام فایل بعد از عبارتی که هدف شماست می آید . فراموش نکنید که از خط تیره استفاده نمایید .

علاوه بر نام فایل ؛ فراموش نکنید که alt tag خود را نیز به خوبی اضافه کنید . alt tag نیز باید برای استفاده در صفحه ی اصلی نام گذاری شده باشد . اکنون شما براحتی توانسته اید لوگو خود را بهینه سازی کنید .

2. بهینه سازی لینک تصویر وب سایت

وقتی که شما یک لینک را برای خود یا مشتری ایجاد می کنید ، سعی کنید دست کم برخی از آنها را برای تصاویر خود مورد استفاده قرار دهید . آنچه که محبوب و رایج است آنست که عبارت کلیدی هدف خود را به صفحه وبی که شما در حال بهینه سازی آن هستید لینک دهید ، اما این تنها باید بخشی از استراتژی شما باشد . وقتی که شما لینک هایی را با تصاویر می سازید فراموش نکنید که آن تصاویر را نیز بهینه سازی کنید .این می تواند کمی مشکل باشد چرا که گاهی اوقات روی وب سایت شخص دیگری کنترل ندارید . اینست که شما ممکن است مجبور به خواهش و التماس شوید که مطمئنا ارزش دارد .
بهینه سازی لینک تصاویر خیلی شبیه به نحوه ی بهینه سازی لوگو است که در بالا به آن اشاره کردیم .
• فایلی را که هدف شما را در بر دارد نام گذاری کنید .
• یک alt tag را به آن اضافه کنید .
• آنرا به صفحه ی مورد هدف وب خود لینک دهید .

3. استفاده از واژه های کلیدی بولد شده ، ایتالیک و یا Underline / خط دار

این روش بسیار آسانی است اما مردم همیشه آنرا از دست می دهند . گوگل می خواهد از آنچه که شما به کاربرانتان تاکید می کنید با خبر شود . آنها می توانند از طریق بولت کردن ، ایتالیک نمودن و یا آندرلاین / خط دار کردن گویای واژه های مورد تاکید شما باشند . این به آنها یک نشانه ای بهتر از خاص بودن صفحه می دهد و در نهایت منجر به افزایش رتبه بندی در گوگل می شود .

4. صفحاتی با بیش از 2000 کلمه

Neil Patel اولین کسی بود که توجه من را در این زمینه به یک وبلاگی که در آن پست گذاشته بود جلب کرد . او متوجه شده بود که صفحات وب با 2000 کلمه یا بیشتر رتبه ی بالاتری را در گوگل به خود اختصاص می دهند . این به این معنی نیست که شروع کنید یک تن محتوای فاقد ارزش را در صفحات خود رها کنید . آن باید کاملا استراتژیک ، آموزنده ، روشن و ساده باشد . گفته ی نیل در تصویر زیر :

” به طور متوسط ، طول محتوا برای یک صفحه ی وب که در نتایج رنکینگ رتبه ی بالای 10 را دارد حداقل 2000 کلمه را در بر می گیرد . ”
2000 کلمه را دائما با کلمات کلیدی خود تکرار نکنید . Moz.com مطالعاتی را انجام داد و به این نتیجه رسید که استفاده از کلمات کلیدی 2 الی 3 بار بسیار موثر است .

5. لینک به سایت های معتبر

لینک های داخلی آنقدر مهم نیستند . لینک به دیگر صفحات مرتبط و معتبر است که بسیار مهم است . گوگل فکر می کند که صفحات شما قابل قبول تر هستند اگر شما معتبرتر و قابل قبول تر هستند اگر که شما آنها را به سایت مرتبطی که معتبر نیز هست لینک دهید . این به این معنی است که شما فعالیت های خود را به خوبی انجام داده اید و سعی کنید آنها را با مخاطبانتان نیز اشتراک گذاری کنید .
نتیجه گیری :
من امیدوارم که شما متوجه این 5 تاکتیک بسیار آسان و د رعین حال کاربردی سئو شده باشید . رقابت شما با خواندن این پست رقم نمی خورد بلکه در استفاده از آن است .

مطلب پیشنهادی

متخصص بهینه سازی وب سایت و سئو و افزایش ترافیک

بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل

دنیای سئو – بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل – فعالیت …

3 دیدگاه

  1. بازتاب ها: فعالسازی فشرده ساز gzip در cpanel - سئو تبریز

  2. بازتاب ها: تعرفه، قیمت طراحی سایت SEO بهینه سازی وب سایت - سئو تبریز

  3. بازتاب ها: رفع فیلترینگ تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز google adwords - دنیای سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *