حتماً می خواهید بدانید کدام تکنیکها و ترفندهای قدیمی بهینه سازی و SEO وبسایت امروزه تأثیر خود را از دست داده اند – بهینه سازی صرف وب سایت ها همیشه کار دست صاحبان سایت و مشاغل داده است بطوری که وب مارکتینگ مورد نظر پس از آنکه بسرعت رشد را تجربه می کند به همان سرعت سقوط را تجربه خواهد کرد
چندی پیش گوگل با شبکههای وبلاگ نویسی در رابطه با اندیسگذاری صفحات درگیری داشت. Matt Cutts ریاست تیم webspam گوگل اعلام کرده که آنها ابزارهای برای یافتن و از اندیس خارج کردن صفحات شبکههای وبلاگنویسی طراحی میکنند.
او میگوید در بیشتر وبلاگهایی که دیدهام، همیشه ردپایی از مطالب بیهوده وجود داشته
- مثلاً دو لینک در هر پست
- لینکهایی که دنبالکنندهای ندارد
- پستهایی که تقریباً یک اندازه هستند
- اشارهی همهی وبلاگها به یک سایت
- تمام وبلاگها دقیقاً روی یک هاست قرار دارند!
- در گذشته وب سایتها از کلمات کلیدی به رنگ پس زمینه استفاده میکردند که برای کاربر چندان محسوس نبود و در عین حال وبسایت را برای موتور جستوجو بهینه میکرد.
اما حالا گوگل سایتهایی که از کلمات کلیدی زیادی استفاده میکنند را جریمه میکند!
حالا کارشناسان وب باید چگالی کلمات کلیدی را کنترل کنند که مبادا زیاد باشد. استفادهی زیاد از کلمات کلیدی در یک صفحهی وب تنها مسألهی مضر نیست، بلکه اگر لینکهای برگشتی به دیگر بخشهای وبسایت دارای کلمات کلیدی مشابه باشند هم ممکن است برای سایت مضر باشد.
شواهدی وجود دارد که گوگل الگوریتمهای جدید خود را برای در نظر گرفتن اینگونه تکنیکها به روز کرده و هر لینکی که مشخصات خاصی داشته باشد، از نظر گوگل تکراری و بیارزش است.
شواهدی هم وجود دارد که نشان میدهد لینکهای blogroll و sitewide دیگر ارزشی ندارند.