قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » دنیای سئو » قیمت طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس

قیمت طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوای وردپرس

آبا به طراحی وب سایت برای کسب و کار خود نیاز دارید؟ احتمالا در جستجو های خود برای یافتن شرکت طراحی وب سایت معتبر به قیمت های مختلفی بر خورده اید. امروز در وب سایت های نیازمندی ها، آگهی هایی مانند طراحی وب سایت رایگان، طراحی وب سایت ارزان و قیمت های بسیار ناچیز بر می خوریم. اما چرا برخی برای ساخت و انجام یک کار کاملا تخصصی کمتر از دستمزد یک کارگر ساده طلب می کنند؟ چطور با داشتن یک RFP یا درخواست طراحی وب سایت قیمت های متفاوتی به ما ارائه می شود. تعرفه طراحی سایت با وردپرس معمولا ارزان تر از سایر روش های ساخت وب سایت می باشد.

دلیل این قیمت گذاری های متفاوت می تواند مسائلی مانند: استفاده از قالب های آماده، نوشتن پلاگین ویژه، هزینه خدمات پشتیبانی، هاست، کیفیت و حرفه ایی بودن طراحی باشد.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟

شما برای طراحی یک وب سایت نیاز به یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS دارید. این سیستم به کاربر امکان دستکاری و ویرایش محتویات و طراحی وب سایت را می دهد. وردپرس نیز یک نوع CMS است و در حقیقت پر کاربر ترین آنها ست. این سیستم ابتدا برای وبلاگ نویسان توسعه داده شد اما امروز پس از حدود ۱۴ سال از ارائه اولین نسخه وردپرس قابلیت های آن تا اندازه ایی توسعه یافته است که می توان از آن برای توسعه انواع مختلف وب سایت ها از استاتیک گرفته تا داینامیک و فروشگاهی در ابعاد گوناگون استفاده کرد.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که از PHP و MySQL استفاده می کند. برای همین استفاده از وردپرس برای توسعه وب رایگان بوده و قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارد.

اما چرا این CMS به چنین شهرت و محبوبیتی نزد برنامه نویسان و کاربران رسیده است؟

اول از همه باید گفت که وردپرس نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا ساده تر است. برای همین کاربران برای استفاده از آن نیاز به دانش کمتری دارند. تصور کنید که شما می خواهید یک مقاله یا عکس را به وب سایت خود اضافه کنید. رابط کاربری وردپرس به حدی ساده و قابل فهم است که شما به طور غریزی می توانید مراحل آن را درک و اجرا کنید. برای همین است که نیاز به آموزش کاربران بسیار کاهش می یابد.

صحبت از کاربران شد یکی از خصوصیات خوب وردپرس همین امکان معرفی کاربران متعدد برای کار به طور همزمان بر روی یک وب سایت است. شما می توانید کاربرانی را در سطوح مختلف تعریف کنید مثلا کسی بتواند فقط مقاله را به طور پیش نویس ثبت کند و دیگری همان مقاله را بازبینی و سپس در وب سایت انتشار دهد. این سطح بندی دسترسی ها باعث نظم دهی به فرآیند کار و بهبود امنیت می شود.

دیگر مزیت وردپرس از همین سادگی و پر استفاده بودن آن به وجود آمده است. از آنجایی که وردپرس کاربران زیادی نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا دارد. برنامه نویسان و توسعه دهندگان بیشتری بر روی هسته اصلی و پلاگین های آن کار می کنند. این باعث می شود که وردپرس علاوه بر بهبود روز به روز خود، دارای امکانات بیشتری بخصوص به طور رایگان باشد. مثلا بسیاری از پلاگین های پر کاربرد آن رایگان بوده و به بطور مرتب روی آنها کار می شود که در صورت وجود نقص یا حفره های امنیتی مشکل آن برطرف شود یا کارایی آن ها بهبود یابد.

از سوی دیگر این پر کاربر بودن وردپرس باعث شده که جامعه بزرگی از آن پشتیبانی کند. بنابراین در صورت نیاز شما می توانید از این مزیت استفاده کنید تا پاسخ سوالات یا راه حل های مورد نیز خود را از جامعه بزرگ بیابید.

نکته دیگری که درباره CMS ها اهمیت دارد سازگاری ها آن ها با موتورهای جستجو و یا به اصطلاح سئو می باشد. وردپرس به کمک شهرت و سابقه طولانی توانسته با توجه به معیار های موتورهای جستجو توسعه یابد. در نتیجه ساختار و امکانات مورد نیاز یک سایت برای سئو بخوبی در این سیستم و افزونه ها دیده شده است. در کنار سئو امکان ارتباط سایت با شبکه های اجتماعی نیز فراهم شده است. که این خود برای به اشتراک گذاشته شدن مطالب و بازدید بیشتر وب سایت بسیار با اهمیت است.

طراحی سازگار با موبایل دیگر امکانی است که در وردپرس وجود دارد. گوگل پیشنهاد می کند که وب سایت ها برای نمایش بهتر در دستگاه های موبایل از طراحی واکنش گرا یا Responsive استفاده کنند. با کمک این نوع طراحی وب سایت تقریبا در هر نوع دستگاه با سایز های متفاوت صفحه نمایشگر به خوبی قابل بازدید است. با این نوع طراحی دیگر نیازی به طراحی نسخه موبایلی نیست، که وجود آن کار نگهداری وب سایت تقریبا به دو برابر افزایش می یابد.

به روز رسانی راحت تر یکی دیگر از دلایل استفاده از وردپرس است. پنل کاربری ساده وردپرس در زمان ورود به شما آپدیت های جدید برنامه و پلاگین ها و اهمیت به روز رسانی آن ها را یاد آوری می کند. اغلب شما می توانید با یک کلیک ساده آن را به روز رسانی کنید. اما اگر منصف باشیم گاهی به روز رسانی پلاگین ها می تواند همراه با چالش باشد. با این حال شما با وردپرس راحت تر و در زمان کوتاه تری این کار را انجام می دهید.

سادگی وردپرس مزیتی برای مشتریان دارد و آن هزینه کمتر توسعه و پشتیبانی است. از آنجایی که وردپرس نسبت به سایر سیستم ها ساده تر است زمان کمتری برای توسعه نیاز دارد. اشتباه نکنید، این سادگی کیفیت را قربانی نمی کند. بسیاری از نیازهای وب سایت ها با امکانات وردپرس برطرف می شود و نیازی به استفاده از سیستم های دیگر نیست که علاوه بر هزینه و زمان بالای توسعه، دارای پیچیدگی بیشتری هستند.

بسیاری تصور می کنند که وردپرس برای وب سایت های ساده مناسب است و یا اینکه قدرت کافی را برای پشتیبانی از وب سایت های فروشگاهی را ندارد. این تصور بسیار غلط است. امروز وب سایت های فروشگاهی بزرگی مانند Sony Music ، Vitrine و Shopkeeper از وردپرس استفاده می کنند.

 

هزینه های توسعه وب سایت با وردپرس چقدر است؟

اول از همه به شما پیشنهاد می کنم در صورتی که قصد توسعه وب سایت برای کسب و کار خود را دارید از شرکت های معتبر و با سابقه کمک بگیرید. توسعه وب سایت یک روزه آغاز و پایان نمی یابد. بلکه پس از توسعه وب سایت شما نیاز به رفع خطا های احتمالی و پشتیانی دائمی دارید. برای همین باید کار توسعه وب سایت را به یک شرکت معتبر و شناخته شده بسپارید تا بتواند به طور شبانه روزی و در دراز مدت به شما خدمات بدهد. در غیر این صورت ممکن است مانند بسیاری از مشتریان ما در دارکوب که کار را  قبلا به افراد غیر حرفه ایی سپرده اند درگیر پروسه انتقال پروژه به یک شرکت مسئولیت پذیر شوید. این کار می تواند برای شما در آینده هزینه گزافی داشته باشد. بنابراین اولین قدم انتخاب یک شرکت معتبر و مسئولیت پذیر است تا از هزینه های ناخواسته در آینده جلوگیری شود.

نکته دیگری که شما باید در توسعه وب سایت توجه داشته باشید همین پشتیبانی فنی است. ممکن است که یک توسعه دهنده وب هزینه کمی را برای توسعه وب سایت شما طلب کند اما یک کار کم کیفیت ارائه دهد یا اینکه برای پشتیانی آن هزینه بیشتری از شما طلب کند. در صورتی که یک وب سایت خوب طبیعتاً به پشتیبانی کمتر و هزینه پشتیبانی معقولی نیاز دارد. برای همین ما در دارکوب در پکیج ویژه خود پشتیبانی یکساله رایگان و قابل تمدید به قیمت کاملا مناسب ارائه می دهیم چون پشتیبانی را امری جدایی ناپذیر از توسعه وب سایت می دانیم.

در توسعه وب سایت یا به اصطلاح قالب توسعه دهنده وب سایت دو راه دارد. اول اینکه یک قالب وردپرس را از نقطه صفر تا صد توسعه دهد، همان کاری که ما در دارکوب انجام می دهیم و یا اینکه از قالب های آماده استفاده شود.

قالب های آماده زیادی در اینترنت وجود دارد. برخی از آنها رایگان بوده و برخی دیگر خیر. در هر دو صورت این قالب ها مزیت و معایب خود را دارند. از همه مهم تر این است که با استفاده از قالب آماده زمان توسعه وب سایت کاهش می یابد در نتیجه هزینه آن نیز کمتر می شود. اما در اغلب قالب های آماده شما ریسک هایی خواهید داشت که مهمترین آن این است که در صورت نیاز به توسعه بیشتر وب سایت این قالب ها به شما این اجازه دستکاری های زیادی را نمی دهند. قسمت های از کد های آن رمز گذاری شده است که تنها با اجازه توسعه دهنده اصلی قالب است که می توانید آن را تغییر دهید. پس می توان نتیجه گرفت که علاوه بر محدودیت این قالب های می توانند دارای مشکل امنیتی و کدهای مخرب باشند. برای همین است که ما در دارکوب از قالب آماده استفاده نمی کنیم تا بتوانیم در آینده امنیت و امکان توسعه بیشتر وب سایت را تضمین کنیم.

آیا شما یک وب سایت امن برای فروش آنلاین نیاز دارید؟ پس لازم است که شما در وب سایت خود از SSL استفاده کنید. بدین جهت هزینه توسعه وب سایت افزایش پیدا می کند. چون لازم است که شما گواهینامه آن را جداگانه خریداری نمایید. با کمک SSL نه تنها وب سایت شما ایمن تر می شود بلکه با مشاهده آن توسط کاربر، حس امنیت و اعتبار را به وی القا می کند. چون در زمان ورود به وب سایت در نوار آدرس شکل قفل با عبارت Secure و در آدرس HTTPS نمایش داده می شود. که نشان از امن بودن وب سایت دارد.

پلاگین ها مورد دیگری هستند که در قیمت وب سایت تاثیر می گذارند. شاید در طراحی وب سایت اضافه کردن یک امکان ساده ساعت ها و یا روزها زمان برنامه نویس را بخاطر کار فنی مورد نیاز بگیرد. پلاگین ها بسته به نیاز وب سایت ها توسعه داده می شوند که فرآیندی را خودکار کنند. گاهی این پلاگین ها به علت پرکاربر بودن رایگان هستند ولی در کارهای تخصصی تر و یا امکانات حرفه ایی تر باید این پلاگین ها خریداری یا از صفر توسعه داده شوند. آیا وب سایت شما نیاز به نوشتن یا خریداری پلاگین دارد؟ این پلاگین تا چه حد حرفه ایی است؟ باید توجه داشته باشید یک پلاگین می تواند به طور چشم گیری بر روی عملکرد وب سایت شما تاثیر بگذارد. و این هزینه توسعه آن نیز نسبت به زمان صرف شده توسط برنامه نویس متفاوت است.

پلاگین ها می توانند عملکرد های متفاوتی را داشته باشند. مثلا یک پلاگین کاری برای سئوی وب سایت انجام می دهد و دیگری اطلاعاتی را از دیتابیس خوانده و به درخواست کاربر عملیاتی را به صورت آنلاین بر روی آن انجام می دهد.

هاست و دامنه یکی دیگر از هزینه های وب سایت هستند. البته آنها الزاما جز هزینه طراحی وب سایت نیستند اما اغلب در قرارداد های توسعه وب سایت به چشم می خورند. شما نسبت به حجم ترافیک و اندازه وب سایت نیاز به هاست پر قدرت دارید تا بتوانید فایل های وب سایت را در سرور آن نگهداری کرده تا به کاربران خدمات دهید. نام دامنه نیز که همان آدرس وب سایت شماست نیز باید جداگانه ثبت شود و هر یک از این دو به طور سالانه خریداری می شوند. ما نیز در دارکوب برای راحتی کار مشتریان مان به طور رایگان در پکیج های خود هاست رایگان یکساله ارائه می دهیم. و به درخواست آنها نام دامنه قابل دسترس را خریداری می کنیم.

همانطور که در این مقاله توضیح دادم هزینه توسعه یک وب سایت با وردپرس می تواند نسبت به احتیاجات، پشتیانی، روش و کیفیت توسعه آن متفاوت باشد. ما در دارکوب معتقدیم که توسعه وب سایت و سئو یک فرآیند ادامه دار و زنده است. یک وب سایت برای خدمات دهی به طور شبانه روز و در دراز مدت نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. تکنولوژی های توسعه وب سایت پیشرفت می کنند وب سایت شما نیز لازم است همگام با آن تغییر کند تا بتواند به کاربران بخوبی سرویس دهد و تا بتواند در موتورهای جستجو نیز به رتبه قابل قبولی دست یابد. اما برای رسیدن به اهداف بلند مدت باید قدم ها را درست برداشت. توسعه وب سایت امروز بیش از پیش ارزان است. اما نباید تصور شود که این کار را می توان به افراد غیر حرفه ایی سپرد چون در ادامه راه هزینه استفاده و نگهداری یک طراحی و توسعه غیر حرفه ایی بیشتر از هزینه توسعه اولیه آن می شود. بنابراین با کمک طراحی حرفه ایی در یک شرکت معتبر از هزینه های تحمیلی آینده می توان اجتناب کرد.

از سوی دیگر اگر وب سایت شما نیاز های فنی خاصی داشته باشد هزینه توسعه آن می تواند تغییر کند. بنابراین در صورت نیاز به مشورت کارشناسان ما در دارکوب آماده ارائه مشورت و راهنمایی پیش از عقد هر گونه قراردادی هستند تا شما را در فرآیند تصمیم گیری توسعه وب سایت یاری دهند.

مطلب پیشنهادی

بهترین روش سئو بهینه سازی وبسایت SEO سال 2016

بهترین روش سئو و بهینه سازی سایت در سال ۲۰۱۶

سال ۲۰۱۶ را با مطالبی راجع به بهترین روش سئو و بهینه سازی سایت شروع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *