قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » گوگل وبمستر » تحلیل گزارش گوگل ادوردز Google AdWords

تحلیل گزارش گوگل ادوردز Google AdWords

گزارش گوگل ادوردز شامل پارامترهای گوناگونی می باشد که مستقیما توسط کمپانی گوگل ارائه می شود که با دانستن آن ها می توانیم، تصمیمات بهتری در راستای بهینه سازی کمپین های گوگل ادوردز خود داشته باشیم. اما معنی و مفهوم هر کدام از این آیتم ها چه می باشد.

Google AdWords گزارش گوگل ادوردز
Google AdWords گزارش گوگل ادوردز

گزارش گوگل ادوردز چطور تحلیل کنیم

Keyword status
وضعیت کلمات شما را نشان می دهد و بدیهی می باشد که Enabled به معنای فعال بودن و Paused به معنای متوقف بودن می باشد.

Keyword
در این قسمت از گزارش گوگل ادوردز، کلمات شما قرار دارد. اما همان گونه که ستون مربوطه مشاهده می کنید؛ برخی از کلمات در براکت []، برخی در گیومه”” و برخی هم به صورت عادی قرار گرفته اند. هر کدام از این علامت ها معنا و استفاده خاصی دارند که در ادامه خدمتتان توضیح داده می شود.

نگاهی کلی به ساختار کلمات کلیدی:

  • کلمات کلیدی Board
  • کلمات کلیدی Phrase با علامت اختصاصی “”
  • کلمات کلیدی Exact با علامت اختصاصی []

کلمات Board
اگر با انواع کلمات کلیدی در گوگل ادوردز آشنا باشید، قطعا می دانید که خطرناک ترین کلمات کلیدی همین نوع می باشد.در اینگونه کلمات شما بیشترین بازدید کننده را خواهید داشت که موجب مصرف سریع تر بودجه کمپین شما خواهد شد پس به مراتب ورودی ها نامرتبط خواهید گرفت.

فرض کنید کلمه (بلیط هواپیما) به این حالت در کمپین شما قرار گرفته باشد. حال اگر کاربر عبارت های (بلیط قطار، بلیط اتوبوس، اخبار هواپیما، هواپیما چیست و …) را جستجو کند، باز هم شما نمایش خواهید داشت. پس در این حالت کافی است در عبارت مورد جستجو کاربر، صرفا کلمه ای از شما قرار بگیرد.

کلمات Phrase
این گونه کلمات در دابل کوتیشن قرار می گیرند “”. اینگونه کلمات فقط زمانی نمایش داده خواهند شد که یا عینا جستجو شوند و یا کاربر قبل و بعد از کلمه کلیدی تعیین شده متنی قرار دهد.

به عنوان مثال اگر در کمپین شما کلمه “بلیط هواپیما ارزان” می باشد، کاربر با جستجو عبارت های خرید بلیط هواپیما ارزان، بلیط هواپیما ارزان قیمت، رزرو بلیط هواپیما ارزان قیمت و … می تواند تبلیغ شما را مشاهده کند.

کلمات Exact
این کلمات که در براکت [] قرار دارند، باید عینا توسط کاربر در گوگل جستجو شوند و اگر به ابتدا یا انتهای آنان (پسوند یا پیشوند) کلمه ای اضافه گردد، نمایش داده نخواهند شد.

به عنوان مثال اگر در کمپین شما کلمه [تور کیش از مشهد] می باشد، اگر کاربر عینا عبارت را جستجو نماید، نمایش داده خواهد شد و اگر در عبارت جستجو کلمه (خرید تور کیش از مشهد) را بزند، تبلیغ شما نمایش داده نخواهد شد.

این گونه کلمات زمانی در کمپین ها توصیه می گردد که شما مد نظر دارید تا ۱۰۰ درصد کاربر مرتبط بگیرید و عملا خدمات شما مخصوص عده خاصی از کاربران می باشد.

هزینه این کلمات به مراتب از حالات دیگر بالاتر می باشد و تبلیغات شما به مراتب کمتر نمایش داده خواهد شد.

Ad Group
جهت نمایش هرچه بهتر و مرتبط بودن تبلیغات بهتر است برای هر دسته از کلمات کلیدی خود، گروه های تبلیغاتی مختلفی ایجاد نمایید. در این ستون به شما گروه تبلیغ کلمه کلیدی نمایش داده می شود.

Status
همان طور که در گزارش گوگل ادوردز مشاهده می کنید، در این قسمت شما وضعیت کمپین را می توانید مشاهده نمایید. کلماتی که ممکن است در این قسمت نمایش داده شوند در ادامه توضیح داده خواهند شد:

  • Enable: فعال می باشد.
  • Paused: در حالت توقف قرار دارد.
  • Removed: حذف شده است.
  • Pending: در انتظار که در خیلی از مواقع در انتظار تایید توسط گوگل می باشد.
  • Ended: بنا به تاریخ کمپین به پایان رسیده است.
  • Limited by budget: کمپین شما فعال می باشد اما به دلیل پایین بودن بودجه، تبلیغات شما به ندرت نمایش داده خواهند شد.
  • Below first bid page: به دلیل هزینه پایینی که برای کلمه انتخاب کرده اید، تبلیغات شما در صفحه اول گوگل نمایش داده نخواهند شد.
  • Low search volume: به دلیل جستجو پایین کلمه، تبلیغ نمایش داده نخواهد شد.

Max. CPC
در گزارش گوگل ادوردز گزینه فوق بالاترین هزینه ای که حاضر هستید پرداخت کنید تا تبلیغات شما نمایش داده شوند که در بسیاری از مواقع میانگین هزینه پرداختی شما بابت کلمه مورد نظر پایین تر خواهد بود.

Clicks
تعداد کلیک های انجام شده بر روی تبلیغات شما توسط جستجو عبارت مورد نظر.

Impr.
مخفف کلمه Impression می باشد. در این ستون شما متوجه خواهید شد که تبلیغ شما چند بار دیده شده است.
از آنجایی که گوگل صرفا هزینه ورودی ها (کاربرانی که بر روی تبلیغات شما کلیک می کنند و وارد وب سایت می شوند) را دریافت می کند پس این ستون هزینه ای برای شما نخواهد داشت.

CTR
مخفف کلمه Clickthrough rate می باشد و نسبت کلیک به بازدید را نمایش می دهد. توسط آمار این قسمت، شما به راحتی متوجه خواهید شد که آیا نیاز به تغییر نرخ کلمات کلیدی هست یا خیر. همچنین نمی شود عددی را جهت CTR مناسب عنوان کرد، زیرا بنا به هر سایت و هزینه های کلمات، این موضوع متفاوت خواهد بود.

Avg. pos.
مخفف کلمه Average position می باشد و میانگین رتبه کلمه کلیدی شما را نمایش می دهد. طبیعتا عدد ۱ به معنای رتبه اول بودن در زمان نمایش می باشد.

Avg. cost
در این ستون شما میانگین هزینه کلمه کلیدی را متوجه خواهید شد.

در گزینه Max. CPC (که قبلا توضیح داده شد) بیشترین هزینه تعیین شده از سمت شما نمایش داده می شود و در این قسمت صرفا میانگین هزینه کلیک ها را متوجه خواهید شد.

Est. top of page bid
هزینه مورد نیاز جهت نمایش تبلیغات در قسمت بالای صفحه اول

Est. first position bid
هزینه مورد نیاز جهت نمایش در اولین رتبه صفحه

Est. first page bid
هزینه مورد نیاز جهت نمایش در صفحه اول

Quality Score
به معنای امتیاز کیفی تبلیغات می باشد که بین رنج عدد ۱ تا ۱۰ می باشد. ۱۰ بالاترین رتبه محسوب می شود و هرچه امتیاز کیفی کلمات شما بالاتر باشد، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. اما این امتیاز بر اساس موارد ذیل محاسبه می گردد:

  • نرخ کلیک (CTR)
  • میزان مرتبط بودن هر کلمه کلیدی نسبت به گروه تبلیغاتی آن
  • کیفیت و میزان مرتبط بودن صفحه فرود
  • میزان مرتبط بودن متن آگهی گوگل
  • تاریخچه فعالیت حساب کاربری گوگل ادوردز شما
  • پس از بررسی عوامل بالا، گوگل امتیاز نهایی تبلیغ شما را محاسبه می‌کند و هزینه پرداختی بابت تبلیغ را اعلام می‌کند.

نکته مهم در تحلیل گزارش گوگل ادوردز این می باشد که، شما در پنل اصلی گوگل می توانید آیتم ها (ستون ها) را سفارشی سازی نمایید و بر اساس درجه اهمیت هر کدام آن را در گزارش ها قرار دهید.

با توجه به آنالیزهای انجام شده در بین مشتریان بسیار زیاد آریاز این سبک از گزارش ها عمومیت بیشتری را دارد و به همین منظور این نوع گزارش گوگل ادوردز مورد بررسی قرار گرفت.

شرکت توسعه گران آریاز که با طراحی وب سایت در مشهد شروع به فعالیت کرده است، مفتخر می باشد با ارائه بهترین خدمات در زمینه گوگل ادوردز “Google AdWords” و ارائه مشاوره های رایگان سئو بهترین تجربه را برای شما به ارمغان بیاورد.

مطلب پیشنهادی

روش های افزایش ترافیک بالابردن رتبه سایت بکلینک

شناسایی بکلینک های بی اعتبار و حذف بکلینک های بی ارزش

گوگل بکلینک هایی که به سایت شما داده می شوند را بررسی و حتماً در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *