قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » آمار سایت » گوگل ترندز (google trends) چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل ترندز (google trends) چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل ترندز چیست؟ واژه‌ی Trend به معنای «روند» است و از طریق این سرویس شرکت google ، می‌توانیم روند جستجوی واژه‌های مختلف در موتور جستجوی گوگل را مشاهده کنیم.

در این مقاله که در مورد اهمیت  گوگل ترندز google trends در سئو وب سایت است با مطالب زیر آشنا خواهیدشد

آشنایی با google trends

گوگل ترندز google trends
گوگل ترندز google trends

گوگل ترندز ابزاری است که اطلاعاتی در باره کلمات جستجو شده در گوگل به ما میدهد. به عنوان مثال ما میتوانیم ببینیم کلمه googletrends چه مقدار و از چه کشورها و چه شهر هایی بیشتر مورد جستجو قرار گرفته است . همینطور میتوانیم یک بازه زمانی مشخص برای آن تعریف کنیم.

گوگل ترندز کلیه سوالات شما را در مورد انتخاب کلمات کلیدی در کشورهای مختلف، شهرهای مختلف پاسخ می دهد و به شما آنالیز بسیار مناسبی در مورد مقایسه کلمات کلیدی می دهد. یکی از بهترین و سریع ترین ابزارهای کاربردی در سئو و بهینه سازی وب سایت است. اگر شما بخواهید تنها از یک ابزار سئو برای طراحی کمپین بازاریابی اینترنتی استفاده کنید، این یکی از برنامه هایی است که می تواند چنین خدماتی به شما ارائه کند.گوگل از حوالی سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، سرویس گوگل ترندز (Google Trends) را راه اندازی کرده است. این سرویس به نسبت سایر خدمات گوگل اوج و فرودهای زیادی را تجربه کرده. نام آن به شکلهای مختلف تغییر کرده، در مقاطعی سرویس آن غیرفعال بوده است. اما به هر حال گوگل ترندز به شدت مورد استفاده‌ی کاربران در فضای مجازی قرار می‌گیرد. از طریق آدرس www.google.com/trends به این سرویس دسترسی پیدا می‌کنید.

با google trends چگونه کار کنیم؟

یکی از مواری که گوگل ترندز میتواند به ما کمک کند حالات مختلف نوشتن یک عبارت است ، مثلا” اختلاف بین googletrends  و   google trends را به دست بیاوریم و ببینیم کدام یک بیشتر برای جستجو استفاده میشود .
حتی میتوانیم چند کلمه را با هم وارد کرده و آنها را با یک کاما ( انگلیسی ) از هم جدا کنیم که در این صورت گوگل ترندز آنها را با هم مقایسه میکند و در نمودار نمایش میدهد. با امکاناتِ گوگل ترندز میتوان ، در انتخاب کلمات کلیدی برای نوشته ، سایت و حتی برای تبلیغات در گوگل یا فیس بوک استفاده کرد. میتوان کلماتی را که بیشتر مورد کاربرد بوده اند و شکلی که کاربران بیشتر از آن استفاده میکردند را بدست آورد و روی آن مانور داد .

گوگل ترند googletrends سئو بهینه سازی سایت
گوگل ترند googletrends سئو بهینه سازی سایت
در زمان جست و جو در برنامه Google Trends شما می توانید چهار متغیر و پارامتر را انتخاب کنید:
•    جستجوی وب، جستجوی عکس، جستجوی اخبار، جستجوی محصولات و جستجوی یوتیوب
•    جهانی و یا کشوری خاص به عنوان هدف
•    از سال ۲۰۰۴ تا به حال، ۷ روز گذشته، ۳۰ روز گذشته، ۹۰ روز گذشته، ۱۲ ماه گذشته و یا انتخاب سالی خاص
•    تمام دسته بندی ها، هنر و سرگرمی، ماشین و وسایل نقلیه، زیبایی و زیبایی اندام، کتاب و ادبیات، تجارت و صنعت، کامپیوتر و الکترونیک، مالی، غذا و نوشیدنی و یا انتخاب بازی
•    شما می توانید تا ۵ عبارت جستجو را در یک زمان با هم مقایسه کنید. در ضمن شما می توانید عبارت ها را در یک گروه جا داده و ۵ گروه را نیز با هم مقایسه کنید. هر گروه می تواند تا ۲۵ عبارت را در خود جای دهد.

google trends آمار طبیعی یا سطح نسبی روندها برای یک عبارت را در طول زمان نشان می دهد.مثلا با سرچ IT job وengineering job نتایج زیر رسیده است.

Google Search Trends_Analysis Charts_Engineering گوگل ترندز
Google Search Trends_Analysis Charts_Engineering گوگل ترندز

استفاده از گوگل ترند در بهینه سازی سایت

جداول نتیجه ها یکی از بهترین منابع برای دست یافتن به ایده های محتوا است. جداول برترین ایده هایی که افراد واقعاً به آنها علاقه مند هستند را به شما نشان می دهند. یکی از مهم ترین مسایل برای گوگل استفاده از محتوای موضوعی تازه است. Google Trends یکی از چند ابزار عالی است که می تواند ایده های عالی به شما ارائه کند. این ایده های عالی به معنای جذب ترافیک سایت و لینک بیلدینگ خواهد بود. اگر هنوز برای سئو از این ابزار استفاده نکرده اید، حتما همین الان این برنامه را امتحان کنید.

گوگل از حوالی سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، سرویس گوگل ترندز (Google Trends) را راه اندازی کرده است. این سرویس به نسبت سایر خدمات گوگل اوج و فرودهای زیادی را تجربه کرده. نام آن به شکلهای مختلف تغییر کرده، در مقاطعی سرویس آن غیرفعال بوده و گاهی هم روزها و هفته‌ها به روز نشده. و گاهی هم وعده‌هایی برای توسعه‌ی آن داده شده که عملی نگردیده است.

اما به هر حال، این فرزند شرکت گوگل که گهگاه مورد بی‌توجهی والدین هم قرار گرفته، چند سالی است به زندگی خود ادامه می‌دهد و به شدت مورد استفاده‌ی کاربران در فضای مجازی قرار می‌گیرد. از طریق آدرس www.google.com/trends به این سرویس دسترسی پیدا می‌کنید.

واژه‌ی Trend به معنای «روند» است و از طریق این سرویس شرکت گوگل، می‌توانیم روند جستجوی واژه‌های مختلف در موتور جستجوی گوگل را مشاهده کنیم. به عنوان مثال تصویر زیر، میزان جستجوی کلمه‌ی «کنکور» در موتور جستجوی گوگل را طی سالهای اخیر نشان می‌دهد. همانطور که می‌شد حدس زد، این روند به صورت تناوبی افزایش و کاهش یافته است.

 

googletrends گوگل ترند سئو بهینه سازی سایت
googletrends گوگل ترند سئو بهینه سازی سایت

 

مطلب پیشنهادی

متخصص بهینه سازی وب سایت و سئو و افزایش ترافیک

بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل

دنیای سئو – بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل – فعالیت …

یک دیدگاه

  1. بازتاب ها: گوگل ترندز (google trends) چیست و چه کاربردی دارد؟ - سئو تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *