قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » آموزش » صفحه فرود Landing Page چیست و در بهینه سازی وب سایت چه تأثیری دارد؟

صفحه فرود Landing Page چیست و در بهینه سازی وب سایت چه تأثیری دارد؟

لندینگ پیج Landing Page یا صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج صفحه‌ای است که اطلاعات ارزشمندی را به صورت خلاصه ارائه می‌دهد. لندینگ پیج‌ها غالبا برای کمپین های تبلیغاتی دیجیتال طراحی می‌شوند و هدف مشخص را دنبال می‌کنند. طراحی لندینگ پیج در استراتژی‌های بازاریابی محتوایی و بهینه‌سازی موتورهای جست و جو (SEO) اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید بسته به نوع کسب و کارتان از استراتژی‌های مدیریت لید استفاده کرده و مشتری را با تولید محتوای جذاب، به قیف فروش هدایت کنید. به علاوه، صفحات فرود فرصت بسیار مناسبی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا با قرار دادن فرم‌ها، اطلاعات مهمی مانند ایمیل و شماره تماس مشتری را در اختیار داشته باشید. توجه کنید که لندینگ پیج الزاماً صفحه اصلی وب‌سایت نیست. غالباً جهت بالا رفتن نرخ تبدیل، نیاز است صفحه فرود متناسب با یک هدف خاص طراحی شود.

صفحه فرود Landing Page چیست و در بهینه سازی وب سایت چه تأثیری دارد؟
صفحه فرود Landing Page چیست و در بهینه سازی وب سایت چه تأثیری دارد؟

پیش از طراحی لندینگ پیج باید به نکات زیر توجه کنید:

  • یک هدف را به عنوان هدف اصلی خود از طراحی صفحه فرود در نظر گرفته و با توجه به آن نرخ تبدیل را محاسبه نمایید. این هدف می‌تواند دانلود یک فایل، خرید محصول و یا پر کردن فرم عضویت باشد.
  • پرسونای مخاطبان هدف و نیازهای آن‌ها را بشناسید و استراتژی‌های بازاریابی محتوایی را بر همان اساس تنظیم کنید.
  • همواره برسی کنید که کاربران از کدام کانال وارد لندینگ پیج شده‌اند و در مراحل بعدی روی همان کانال ورودی بیش‌تر تمرکز کنید. برای مثال موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی از کانال‌های مهم ورودی هستند.
  • از تحلیل رقبا غافل نشوید.

چطور بهترین سایت برای رپورتاژ را انتخاب کنیم؟

ویژگی‌ های یک لندینگ پیج با نرخ تبدیل بالا

۱٫ یک لندینگ پیج خوب، باید مانند نقشه راه عمل کرده و اطلاعات مفید و لازم را در راستای هدف، به صورت اجمالی در اختیار کابر قرار داده و او را از سردرگمی نجات دهد.

۲٫ عنوان و محتوا باید به هم مرتبط باشند تا بتوانند اعتماد مخاطب را جلب کنند.

۳٫ مراقب باشید که تمام لینک‌های موجود در صفحه، مخاطب را در راستای هدف به یک نقطه هدایت کنند.

۴٫ با طراحی بهینه‌ی دکمه‌های فراخوان عمل یا CTA مشخص در راستای هدف، توجه مخاطب را به خود جلب کنید تا نرخ تبدیل افزایش یابد.

۵٫ طراحی مرتب و منظم صفحه فرود بسیار مهم است. عواملی چون نحوه‎ ی چیدمان مطالب مهم، استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب، استفاده از فونت و رنگ‌های مناسب، استفاده به جا از فضای خالی، مناسب عدم وجود تبلیغات پاپ آپ و عواملی که حواس مخاطب را پرت می‌کنند و استفاده‌ی مناسب از CTA، از جمله مواردی است که باید در طراحی رعایت شوند. شما تنها ۸ ثانیه زمان دارید تا مخاطب را متقاعد کنید که پاسخ‌گوی نیازش هستید، پس طراحی باید به گونه‌ای باشد که در اولین نگاه، نظر مشتری را به خود جلب کرده و تجربه کاربری موفقیت‌آمیزی برای آنان خلق کند.

۶٫ از تیترهای جذاب برای ترغیب کاربران به انجام عمل مورد نظر خود در صفحه فرود استفاده کنید.

۷٫ از استراتژی‌های کپی رایتینگ کمک بگیرید. از کلماتی که نظر کابران را برای خواندن ادامه‌ی مطالب جلب می‌کند استفاده کنید. فراموش نکنید که در صفحات فرود، کلمات کلیدی یکسانی در مقایسه با متن تبلیغات به کار ببرید.

۸٫ طراحی لندینگ پیج به گونه‌ای باشد که کاربران دریابند اهداف و سلایق آن‌ها را در اولویت قرار می‌دهید.

۹٫ ساده‌ترین راه برای افزایش نرخ تبدیل، ارائه‌ی پیشنهادات هیجان‌انگیز است.

۱۰٫ صرفاً اطلاعات مورد نیاز خود را از مخاطبان درخواست کنید و وقت آن‌ها را محترم بشمارید.

۱۱٫ از جادوی رنگ‌ها در طراحی لندینگ پیج غافل نشوید.

۱۲٫ به ویژگی‌های کلیدی و مهم خدمت یا محصول خود اشاره کنید.

۱۳٫ دکمه‌هایی برای انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید و شانس خود را برای وایرال شدن محتوا امتحان کنید.

۱۴٫ برای جلب اعتماد بیش‌تر مخاطبان، از نظرات دیگران به عنوان تایید اجتماعی و یا Social Proof استفاده کنید.

۱۵٫ به دلیل استفاده‌ی زیاد کاربران از تلفن‌های همراه، طراحی وب‌سایت و صفحه فرود شما باید ریسپانسیو یا سازگار با موبایل باشد.

تیم طراحی وب‌سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، صفحات فرود را متناسب با هدف کمپین‌های بازاریابی طراحی می‌کند. به عنوان مثال، وب‌سایت جشنواره تابستانی هوآوی، وب‌سایت جشنواره عیدِ دیدنی هوآوی و وب‌سایت کمپین هم‌سایه شو پریل از نمونه‌کارهای طراحی صفحه فرود آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، است.

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست و نحوه ساخت

یکی از ابزارهای اصلی و بسیار پرکاربرد در بازاریابی اینترنتی که به چشم می‌خورد، استفاده از صفحه فرود (لندینگ پیج – Landing Page) است، ابزاری که بسیار در وبسایت‌های بزرگ ایرانی همانند دیجیکالا، بامیلو و … برای رسیدن به اهداف مشخص شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
صفحه فرود آنقدر مهم هست که حتی به آن صفحه هدف هم می‌گویند، پس با میزفا همراه باشید تا به اهمیت، انواع و نحوه طراحی و ساخت آن بیشتر پی ببرید.

مقدمه درباره صفحه فرود یا لندینگ پیج (Landing Page)

اگر به دنبال افزایش شهرت، معرفی سرویس‌ها، خدمات و کسب درآمد بیشتر از طریق دنیای وب باشید مسلما نیاز دارید تا اصول بازاریابی اینترنتی که جزء دیجیتال مارکتینگ است را در درجه اول فرا بگیرید و بر آن حداقل تسلط نسبی داشته باشید. برای بازاریابی اینترنتی، راه‌ها و ابزارهای متفاوتی وجود دارند که در مطالبی جداگانه به معرفی کامل آنها می‌پردازیم اما یکی از ضروری‌ترین این ابزارها در بازاریابی اینترنتی استفاده از صفحه فرود است.

مخصوصا در دنیای امروز که شاهد کمپین‌های تبلیغاتی فراوانی هستیم، طراحی یک صفحه فرود مناسب، کمک بسیاری در افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری می‌کند.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست (به انگلیسی: Landing Page) : یک صفحه از سایت است که آن را به عنوان نقطه‌ فرود یک بازدیدکننده گویند، یا به تعبیری دیگر، به صفحاتی گفته می‌شود که دروازه‌ ورود بازدیدکننده به ‌سایت هستند.
به عنوان مثال یکی از راه‌های دیده شدن صفحات فرود استفاده از بنرهای تبلیغاتی است، بنرهای تبلیغاتی صفحات Landing Page را در سایت‌های خود یا سایت‌های دیگر پخش می‌کنند تا بتوانید نقطه فرودی را در سایت خود ایجاد کنید.
یا یکی دیگر از روش های رایج در بین سایت های ایرانی در جهت بازدید بیشتر، تلگرام است، از طریق کانال های تلگرام به سمت صفحات طراحی شده حرکت میکنند.
فرود آوردن بازدیدکننده می‌تواند اهداف خاصی دربرداشته باشد مثلا به دست آوردن اطلاعاتی از بازدیدکنندگان که به وسلیه آن بتوان با آنها ارتباط برقرار کرد یا می‌توان هدف از فروش یک محصول را مدنظر گرفت و یا صرفا کلیک بر روی یک لینک خاص هدف یک صفحه فرود باشد.
به صفحه فرود نیز صفحه هدف هم گفته می‌شود، صفحه‌ای که باعث افزایش بازدید و همچنین افزایش فروش می‌شود ولی این نکته به نوع طراحی یک صفحه فرود هم بسیار وابسته است، هر چه طراحی صفحه فرود مورد پسندتر کاربر باشد، شما نیز به هدف خود بیشتر نزدیک شده‌اید.

چرا Landing و از کجا آمده؟
کلمه Landing بیشتر در علوم هوافضا و هواپیما کاربرد دارد. به نقطه‌ای که خلبان هواپیما در آن فرود می‌آید نقطه لندینگ (Landing) می‌گویند. این نقطه توسط برج مراقبت به خلبان اعلام می‌شود.
چه ارتباطی بین لندینگ هواپیما و این صفحه از سایت وجود دارد که به آن صفحه لندینگ میگویند؟ در اینجا مدیر سایت و کسی که بنر تبلیغاتی را برای سایت تنظیم می‌کند حکم برج مراقبت را دارند و صفحه ای که کاربر بعد از کلیک روی بنر تبلیغاتی به آن هدایت می‌شود هم صفحه فرود. زیرا کاربر مستقیم وارد صفحه‌ای میشود که ما مشخص کرده‌ایم.

اهمیت طراحی و ساخت صفحه فرود

معمولا طراحی سایت و استایل کلی وب‌سایت با صفحه هات Landing Page متفاوت است، صفحه لندینگ پیج به صورت جدا از صفحات اصلی یک ‌سایت طراحی می‌شود، لندینگ پیج صفحه‌ای منحصر به فرد و خارج از چارچوب کلی وب سایت است. به همین علت طرح کلی سایت در آنها لحاظ نمی‌گردد.
توجه داشته باشید که در حوزه بازاریابی درونگرا دلیل منطقی برای این موضوع ذکر شده وجود دارد؛ طرح اصلی سایت در صفحات فرود آورده نمی‌شود تا در عمل مخاطب محدود گردد چرا که با ایجاد تغییرات کلی به مدیرسایت یا آگهی‌دهنده زمان می‌دهد تا آن‌ها بتوانند به‌واسطه صفحه فرود، به هدف نهایی خود برسند.

در طراحی و ساخت Landing Page، توجه به این نکته بسیار مهم است که مخاطب، ما را دنبال نمی‌کند؛ بلکه پیام ما، جذابیت صفحه فرود و یا نیاز خود را احساس می‌کند و سپس ما را دنبال می‌کند و بدون شک وقتی بازدیدکننده را به یک صفحه لندینگ پیج هدایت می‌کنیم، برای دادن جلوه‌ی جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر در صفحه لندینگ پیج دستان باز است تا برای مخاطب به نمایش بگذاریم.

وقتی بنر تبلیغات شما در سایت‌ها قرار می‌گیرد و بازدیدکننده روی آن کلیک می‌کند، بازدیدکننده بدون اینکه در گوگل جستجویی انجام دهد وارد صفحه موردنظر شما می‌شود.
برای همین صفحه فرود به صفحه هدف نیز مشهور است. بازدیدکننده وقتی برای اولین بار توسط بنری وارد سایت شما می‌شود هیچ دید خاصی نسبت به سایت و صفحه شما ندارد برای همین صفحات فرود هم می‌تواند فرصتی باشد و هم نقطه ضعفی در سایت، پس باید در ساخت صفحه فرود نهایت دقت را داشت تا به خوبی طراحی شود و بتوان با خوب جلوه دادن سایت به اهداف مورد نظر رسید چرا که دروازه افزایش بازدید و محصولات سایت هستند.
مسلما اگر کاربری طراحی و ساخت صفحه لندینگ را بپسندد، بیشتر ترغیب می‌شود که اطلاعات موجود در آن صفحه را بخواند و تصمیم می‌گیرد که در سایت بماند و جاهای دیگر را هم ببیند.
صفحه لندینگ می‌تواند هر صفحه‌ای از سایت باشد. انتخاب این صفحه به عهده خود شماست. بعضی‌ها صفحه اصلی را به‌عنوان صفحه لندینگ معرفی می‌کنند و بعضی‌ها یک صفحه خاص که مدنظر دارند.

شاید بتوان گفت که متداول‌ترین نوع لندینگ پیج، صفحاتی هستند که در تبلیغات Google Adwords و در کمپین های تبلیغاتی وجود دارند. یک پست بلاگ یا هر مطلبی که بر روی وب سایت بارگذاری می‌کنید لزوما لندینگ پیج نیست، چرا که ممکن است چندین هدف را آن صفحات دنبال کنند.

یکی از مزیت‌هایی که طراحی صفحه فرود نسبت به طراحی سایت دارد هزینه آن می‌باشد، هزینه و زمان کمتری اصولا طراحی یک صفحه فرود لازم دارد.

تعریف لندینگ پیج Landing page در گوگل آنالیتیکس

تا الان ما تعریف لندینگ پیج Landing Page را در بحث دیجیتال مارکتینگ صورت دادیم، ولی باید بدانید که لندینگ پیج در ابزارهای قوی آنالیز همانند گوگل آنالیتیکس تعاریفی جداگانه دارد. در گوگل آنالیتیکس Google Analytics منظور از لندینگ پیج هر صفحه ای از سایت است که کاربران از آن وارد سایت ما می‌شوند، حال ممکن است آن صفحه اهمیت زیادی برای ما نداشته باشد و یا ممکن است داشته باشد.

به عبارت تخصصی تر هر صفحه‌ای که Session یک user از آن آغاز می‌شود را صفحه لندینگ پیج گفته می‌شود.

انواع لندینگ پیج

صفحه فرود Opt-In Landing Pages

گفتیم که لندینگ پیج اصولا هیچ کدام از بخش‌های سایت مانند هدر، فوتر و سایدبار پیش‌فرض را ندارد و کاربران از طریق تبلیغات، بنرها در دیگر سایت‌ها، موتورهای جستجوگر، شبکه های اجتماعی و … به صفحه هدف یا همان صفحه فرود هدایت می‌شوند و با یک پیشنهاد جذاب روبرو می‌شوند.

صفحات Opt-In Landing Pages که به اختصار Opt-in Page هم گفته می‌شود نوعی از صفحات فرود هستند با این تفاوت که در زمان طراحی آن‌ها بخش‌های سایت مانند هدر، فوتر و سایدبار وجود دارند. و این نوع صفحات در جایی یا یک فرمی است که اصولا در تمام صفحات به چشم کاربران میخورد.

صفحه فرود Click Through

صفحه فرود Click Throughبه این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرد که وقتی کاربری کلیک کرد، به صفحه‌ای دیگر ارجاع داده شود، هدف از این نوع صفحات صرفا متقاعد کردن بازدید‌کننده و کلیک کردن آن بر روی لینکی خاص و سپس هدایت آن به صفحه ای دیگر است و اصولا برای افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری استفاده می‌شود. صفحه فرود  Click Through را می‌توان برای توصیف یک محصول با ارائه جزئیات کافی طراحی کرد. بنابراین به عنوان یک متقاعد کننده برای بازدید کنندگان عمل کرده و آن ها را به تصمیم گیری برای خرید نزدیک‌تر می‌کند.

صفحه فرود Lead Generation

صفحه فرود Lead Generation برای دریافت اطلاعاتی مانند نام و آدرس ایمیل بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تنها هدف در طراحی این نوع صفحات فرود، جمع آوری اطلاعات از بازدیدکنندگان است و آنها اطلاعات خود را در فرم موجود در لندینگ پیج وارد می‌کنند. بنابراین، صفحات Lead Generation اغلب اوقات، یک فرم همراه با شرح خدمات و آنچه که شما در ازای ارسال اطلاعات شخصی بازدیدکنندگان حاضرید به صورت رایگان به کاربر بدهید را داراست. مانند کتاب الکترونیکی رایگان و یا شرکت در یک وبینار آموزشی رایگان در مقابل دریافت اطلاعات بازدیدکننده.

دکمه فراخوان یا Call To Action چیست

دکمه فراخوان یا به اختصار CTA اصولا در ساخت صفحات فرود بسیار مورد توجه گرفته می‌شود و از اهمیت بسیاری برخوردار است و از اهداف صفحات فرود کلیک خوردن این دکمه است، پس باید در طراحی و نحوه چیدمان و مکان آن دقت لازم را به‌کار برد ولی در درجه اول لازم است زمینه کلیک خوردن دکمه CTA را فراهم کنیم. منظور این است که کیفیت محتوا، استایل صفحه و نحوه چیدمان دیگر المان‌ها در صفحه فرود کمک بسیاری به بالا رفتن میزان کلیک CTA می‌کند. دکمه فراخوان یا CTA می‌تواند برای درخواست عضویت در خبرنامه، برای درخواست دانلود فایل و یا پر کردن یک فرم مورد استفاده قرار گیرد.

بعد از طراحی اولیه دیگر المان‌های صفحه فرود، یکی از مهم‌ترین نکات طراحی دکمه Call To Action است. باید بدانیم این دکمه‌ها و فرم‌ها را چگونه طراحی کنیم و در کجای سایت بکار ببریم. در مورد استفاده از رنگ باید در این دکمه‌ها دقت زیادی داشته باشیم تا بتوانیم جاذبه ایجاد کنیم نه دافعه! در عکس زیر اطلاعاتی از اینکه باید از چه رنگ‌هایی استفاده کنید و از چه رنگ‌هایی باید پرهیز کنید را می‌دهد، هر چند این اطلاعات صرفا برای دادن دید کلی به شما است و ممکن است برای یک تجارتی مفهومی دیگر پیدا کند.

اینکه بتوانید Call-to-Action های بهتر و جذاب‌تر طراحی کنید، فقط به میزان علم گرافیک شما بستگی ندارد و باید در کنار علم گرافیک نمونه‌های موفق را هم بررسی کرده و حتی از آنها الگوبرداری کنید. شرکت Hubspot کتابی را انتشار داده که در آن صد و یک Call to Action تاثیرگذار به نمایش گذاشته شده و بی‌شک این کتاب الکترونیکی می‌تواند برای شما هم الهام بخش باشد. برای دانلود این کتاب بر روی لینک زیر کلیک کنید.

نکات مهم درباره صفحه فرود

  1. در طراحی Landing Page بهتر است که هیچ‌گونه لینک خارجی قرار داده نشود چرا که ممکن است کاربر را از هدف اصلی دور کند و به سایتی که لینک آن وجود دارد برود.
  2. صفحه فرود فقط برای دریافت اطلاعات به صورت یک طرفه از کاربران نیست بلکه نوعی تبادل اطلاعات است، اگر شما صرفا بخواهید فقط اطلاعات دریافت کنید و هیچ چیز رایگان و ارزشمندی به کاربران هدیه ندهید، در این صورت آنها هم به احتمال زیاد همین موضع‌گیری را نسبت به شما خواهند داشت. روش‌های بسیار زیادی برای تشویق بازدیدکنندگان به ارائه اطلاعات وجود دارد، مثلا در ازای دادن ایمیل توسط کاربر یک کد تخفیف یا هدیه‌ای ارزشمند و کلا امتیازی باارزش به آنها داده شود که فقط مخصوص خودشان باشد، همچنین باید در زمان ساخت لندینگ پیج بستری فراهم شود تا کاربر از درج اطلاعات خود بیم نداشته باشد و محفوظ ماندن اطلاعات را حس کند تا بتواند بیشتر ترغیب به دادن اطلاعات خودشان به شکل صحیح باشند.
  3. هدف‌های مختلفی ممکن است یک لندینگ پیج داشته باشد، مانند دانلود کتاب الکترونیک رایگان، ثبت نام در وبینار، راهنمایی خرید و استفاده از محصول، اشتراک خبرنامه و … که باید متناسب با هدف ساخت لندینگ پیج را سر گرفت، به بیانی دیگر، باید بسته به هدف ما طراحی لازم یک صفحه فرود صورت بگیرد.
  4. یکی از بهترین راه‌کارها برای افزایش نرخ تبدیل و رسیدن به هدف در صفحه فرود، این است که تا می‌توانید مراحل ثبت‌نام در زمان ساخت صفحه فرود، برای کاربران را کمتر، ساده و سریع کنید. هرچه مراحل ثبت‌نام بیشتر باشد، کاربر رغبت کمتری برای پر کردن اطلاعات خود خواهد داشت. پس برای طراحی یک صفحه فرود موفق، پروسه‌ای را ترتیب دهید که بازدیدکننده با یک کلیک بتواند در آن ثبت‌نام کند و این موضوع می‌تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد.
  5. از محتوای کپی در لندینگ پیج استفاده نکنید، استفاده نکردن از دیگر محتوای صفحات سایت، کار مشکلی به نظر می‌رسد. ولی ارزش آن را دارد، یکی از راه‌حل‌های مناسب و هوشمندانه، در استفاده از متن‌های کپی استفاده آنها در تصاویر یا ویدیو است.
  6. پیام خود را تکرار کنید. در زندگی روزمره شاید تکرار، مفهوم چندان خوشایندی نداشته باشد، با این‌وجود، ارتباط بین صفحه فرود و تکرار پیام می‌تواند روشی بی‌نظیر برای تأکید روی یک نکته‌ یا ویژگی کلیدی در تجارت شما باشد. اینکه شما متنی خاص را در قسمت‌های مختلف به شیوه‌های جذاب تکرار نمایید باعث می‌شود آن متن ملکه ذهن کاربر شود. و حتما می‌دانید که اگر محصولی، متنی، عکسی، یا هر چه در ذهن کاربری به شکل مثبت ثبت شود باعث ایجاد تبلیغات کلامی شده و هدف شما را گسترش می‌دهد. به راستی چه تبلیغاتی قوی‌تر از تبلیغات کلامی است؟
  7. خدمات یا اطلاعاتی را به رایگان در اختیار کاربران بگذارید. ارائه چیزی باارزش به شکل رایگان و یا هدیه برای برخی افراد شگفت‌آور است، انجام این کار بخصوص در یک صفحه‌ی فرود می‌تواند انگیزه‌ی فوق‌العاده‌ای برای کاربران به شمار رود. اینکه مدیر سایت به این نکته پی ببرد که باارزش‌ترین سرمایه‌ی او مشتریان او هستند نه محصولاتی که برای فروش دارد باعث موفقیت او در اهدافی می‌شود که در صفحات فرود نهفته است.
  8. به تعهدات خودتان پایبند باشید. قول دادن برای موارد مختلف به کاربران جزء راه‌کارهای قوی است، که سبب می‌شود ریسک انجام عملکرد پیشنهادی، برای مخاطب پایین بیاید و همچنین تعهدات شما باعث می‌شود که مخاطب در رابطه با همکاری با شما حس امنیت بیشتری داشته باشد و برخی تردیدها و موانعی که بر سر راه او وجود دارد برطرف شود. به طور مثال وب‌سایت  Halevy Life، یک باشگاه ورزشی خصوصی در نیویورک است و در صفحه فرود خود متنی نوشته بود:  Halevy Life Fitness Guaranteed به معنای برنامه‌ی بدن‌سازی گارانتی شده‌ باشگاه  Halevy Life. این یک پیشنهادی منحصربه‌فرد است. یعنی اگر شخصی عضو این باشگاه شود و پس از گذراندن دوره، به فرم مورد انتظار خود نرسد، این باشگاه متعهد می‌شود که هزینه‌ی او را برگرداند؛ این سبب می‌شود که باشگاه Halevy Life تنها باشگاه بدن‌سازی شخصی در سرتاسر دنیا باشد که گارانتی برگرداندن هزینه را دارد. روشن است که تعهدی که می‌دهید باید وجاهت و شایستگی لازم را داشته باشد. تعهدی که توسط این باشگاه داده‌شده است، پیشنهاد بسیار جذابی است و سبب شده است مدیر این باشگاه در مرکز توجه عموم مردم قرار گیرد.
  9. از اعداد و ارقام استفاده کنید، آیا می‌دانستید، کاربران ۲۹۵ برابر کمتر از شما تمایل دارند که این مقاله را بخوانند؟ ارائه‌ی اعداد و ارقام می‌تواند راهکار بی‌نظیری برای جلب‌توجه مخاطب باشد، بنابراین اضافه کردن یک آمار جذاب در صفحه‌ی هدف بسیار به نفع تجارت ماست.
  10. از ویدئو کلیپ‌ها استفاده کنید، استفاده از یک ویدئو می‌تواند ابزار مناسبی برای جلب‌توجه بازدیدکننده و ترغیب او به کلیک روی محتوای مربوطه باشد. مدت‌زمان این ویدئو می‌تواند عاملی تعیین‌کننده باشد. ویدیو در لندینگ پیج می‌تواند یک دید کلی و خوبی را به کاربر بدهد. این تکنیک روی میزان نرخ تبدیل کاربر به مشتری تاثیر بسیار مثبتی می‌گذارد. از طرفی به کمک ویدئوها، انتقال داده و اطلاعات راحت‌تر می‌گردد.
  11. پرسش و پاسخ راهکاری مؤثر است، تشخیص نیت کاربر برای ورود به صفحات فرود، عاملی اساسی است. زمانی که متوجه این نکته شوید که چه چیز کاربر را به‌سوی صفحه‌ی هدف شما جذب کرده است، می‌توانید طی یک اقدام پیشگیرانه، سؤالاتی که ممکن است برای کاربر پیش بیاید را پاسخ دهید.
  12. از سرنخ‌های جهت‌دار استفاده کنید، یک صفحه‌ی هدف که به‌خوبی طراحی‌شده باشد، به‌وضوح نشان می‌دهد که کاربر باید کجا را کلیک کند یا اطلاعات خود را وارد کند. بااین‌حال می‌توان از فلش‌ها برای وضوح بیشتر استفاده نمود. جهت‌دار کردن صفحه فرود حتی به‌طور دقیق توسط نشانگرهای حرارتی (که میزان و مسیر نگاه بیننده روی تصویر و طول مدت نگاه او را نشان می‌دهد) موردبررسی قرارگرفته است. نتایج به‌دست‌آمده نشانگر قدرت این سرنخ‌ها برای جلب‌توجه مخاطب است. توجه کنید:
    به مسیر نگاه خود در عکس سمت راست توجه کنید، بیشترین توجه را داشته است.

    در این دو تصویر تفاوت حضور و عدم حضور سرنخ‌های جهت‌دار را در یک تبلیغ مشابه مشاهده می‌کنید. قسمتی که به رنگ قرمز درآمده است نشانگر این است که کاربران به مدت طولانی‌تری به آن نقطه نگاه کرده‌اند. به قسمت‌هایی که کاربران توجه بیشتری به آن‌ها کرده‌اند دقت کنید؛ در تصویر سمت راست تقریبا همه‌ی قسمت‌ها (به‌جز بدن کودک که هدف اصلی ما نیست) بیشتر از عکس سمت چپ مورد توجه قرارگرفته است. پس به نحوه چیدمان المان‌ها و جهت آن‌ها در زمان ساخت لندینگ پیج بسیار توجه کنید چرا که یک تغییر جزئی می‌تواند ما را بسیار به هدف دور یا نزدیک کند.

  13. به رنگ‌ها توجه کنید، زمانی که صحبت از صفحات فرود به میان می‌آید، رنگ‌ها یکی از فاکتورهای اساسی برای انتقال پیام است و می‌تواند تأثیر بسیاری بر موفقیت صفحه هدف داشته باشد. انتخاب رنگ در زمان ساخت لندینگ پیج تنها به ویژگی‌های زیباشناسی و یک طراحی جذاب مربوط نمی‌شود، گرچه این عامل بسیار مهمی است.
  14. خالی ماندن برخی فضاها در طراحی صفحات فرود اشکالی ایجاد نمی‌کند، بدترین لندینگ پیج‌ها، صفحه‌های بسیار شلوغ هستند. این صفحات سعی می‌کنند تا جایی که می‌توانند اطلاعات مربوط به برند خود را در صفحه فرود جای دهند و آن‌قدر مطالب زیادی را در آن می‌گنجانند که برای خواننده گنگ و گیج‌کننده می گردد. مشخصاً این، آن چیزی نیست که بازدیدکننده به دنبالش هست. استفاده از فضای خالی در Landing Page، سبب می‌شود که این صفحه مرتب به نظر آید و توجه به‌سوی مطالب و عناصر مهم آن جلب شود.
  15. احساسات مشتریان را تحریک کنید، تحریک احساسات مشتری، یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که می‌توانید به واسطه‌‌ای آن بر تأثیرگذاری برند خود بیفزایید. مثلا استفاده از کودک برای دریافت کمک‌های خیریه و یا بیماری‌های لاعلاج می‌تواند تأثیر خوبی بر احساسات بازدیدکنندگان بگذارد.
  16. در لندینگ پیج خود از نشان‌های اعتماد استفاده کنید. در بسیاری از تکنیک‌های بالا، روش‌هایی از  جذب اعتماد کاربران را مشاهده کردید، اما مطمئناً ارزش این را دارد که یک بخش کامل را به آن‌ها اختصاص دهیم. نشان اعتماد یکی از قدرتمندترین عناصری است که می‌توانید از آن در صفحه‌ی هدف خود بهره ببرید. نشان اعتماد انواع مختلفی دارد، مثلا: لوگوی برندها، نشان همکاری، نظرات کاربران، سفارش و توصیه، نشان اعتماد الکترونیک (ای‌نماد و …)، گارانتی و ضمانت و در سازمان‌های معتبر. در ادامه بیشتر درباره این نشان‌ها صحبت می‌کنیم.
  17. افزودن لوگوی برندها و نشان‌های همکاری در صفحه فرود، یک روش عالی برای به نمایش گذاشتن متقاضیان معروف کسب‌وکار شماست. بسیاری از وب‌سایت‌ها از این روش برای به رخ کشیدن پوشش‌های خبری درباره‌ی برند خود استفاده می‌کنند.
  18. نظرات کاربران و توصیه‌ها بسیار می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد. بازاریابی دهان‌به‌دهان یکی از تأثیرگذارترین انواع بازاریابی است، بخصوص اگر بسیاری از کاربران تجربه‌ی خریدهای اینترنتی خود را از یک وب‌سایت بخصوص در رسانه‌های اجتماعی بازگو کنند. بنابراین اگر از چنین امتیازی برخوردار هستید حتماً از آن در صفحه‌ی هدف خود بهره بگیرید.
  19. گاهی ممکن است تکنیک‌ های بالا با هم به شکل ایده‌آل همخوانی نداشته باشند.پس بهتر است چند ورژن از صفحه‌ فرود خود را طراحی کرده و مورد ارزیابی قرار دهید و با یکدیگر مقایسه کنید. گاه پیش می‌آید که برخی تکنیک‌ها با برخی اهداف همخوانی ندارند. بنابراین اگر به این موضوع شک دارید، حتماً این مقایسه را انجام دهید و به فرضیات اکتفا نکنید.

ساخت صفحه فرود در وردپرس

شما در وردپرس هم می‌توانید به سادگی یک Landing Page طراحی نمایید. در این سیستم مدیریت محتوا تعداد بسیار زیادی پلاگین برای ساخت صفحه فرود در وردپرس وجود دارد که بسیاری از نیازهای کاربران را برطرف می‌کنند. یکی از بهترین افزونه‌ها برای راه اندازی و ساخت صفحه فرود به همراه بازاریابی ایمیلی ، افزونه My Mail است. این افزونه از پرطرفدارترین افزونه‌های بازاریابی ایمیلی است که امکان ساخت Landing Page برای وردپرس را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین شرایطی را فراهم می‌کند تا مدیر سایت مطمئن باشد ایمیل هایی که ارسال می‌کند مستقیما به صندوق پستی کاربران می‌روند و اسپم نمی‌شوند. البته طراحی لندینگ پیج برای وردپرس با افزونه های رایگان هم امکان‌پذیر است کافی است، هر چند ما فیلم آموزشی در این زمینه ایجاد کردیم و می‌توانید در پایین آن را مشاهده نمایید.

البته باید این نکته را اضافه کنم که اکثر قالب هایی که برای خرید و فروش و یا حتی به شکل رایگان وجود دارند، خود یک نوع صفحه فرود محسوب می‌شوند و اصولا طراحی و دیزاین مناسبی دارند که می‌توانید با نکاتی که در بالا اشاره شد این صفحات را مورد ارزیابی قرار دهید.

ویژگی های صفحه فرود به شکل خلاصه

  • رعایت نکات لازم سئو داخلی ، البته همه فاکتورها لازم و ضروری نیست
  • پرهیز از لینک خارجی (به حداقل رساندن آن) و عدم هدایت بازدیدکنندگان از صفحه فرود به صفحات دیگر
  • بهینه‌بودن و سازگار بودن لندینگ پیج برای همه دستگاه‌ها (ریسپانسیو بودن)
  • دادن پیشنهادی ویژه یا هدیه‌ای ارزشمند به کاربران، یکی بخر دو تا ببر
  • دکمه Call To Action جذاب و استفاده صحیح و جذاب از جهت‌دارها که به این دکمه اشاره میکنند
  • استفاده از عکس، کلیپ، نشانه‌ها، و متن‌های مناسب، زیبا و جذاب برای جلب توجه و اعتماد کاربران
  • تأکید به در امان ماندن اطلاعات کاربر نزد شما و ارسال نکردن اسپم و نیز امکان لغو اشتراک
  • تا حد امکان در دریافت اطلاعات زیاده‌روی نکنید و صرفا اطلاعاتی که برای شما حیاتی هستند را بخواهید
  • حذف تقریبا تمامی قسمت‌های سایت مانند هدر، فوتر، سایدبار، منوها و … (درصورت امکان طراحی منحصربه‌فرد)

 

مطلب پیشنهادی

دنیای سئو افزایش رنکینگ گوگل برای وبلاگ نمایش کد رنکینگ گوگل برای وبلاگ رنکینگ گوگل رنكينگ گوگل پلاس بهینه سازی کلمات کلیدی سایت برای افزایش بازدید گوگل seo

معرفی کلمات کلیدی به گوگل چرا و چگونه؟

دنیای سئو – معرفی کلمات کلیدی به گوگل – تمامی موتور های جستجو همواره در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *