قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » بهینه سازی - SEO » تولید محتوا در وب سایت و افزایش سئو و بهینه سازی

تولید محتوا در وب سایت و افزایش سئو و بهینه سازی

دنیای سئو – تولید محتوا در وب سایت و افزایش سئو و بهینه سازی – متأسفانه یکی از اشتباهاتی که بسیاری صاحبان سایت مرتکب می‌شوند این است که بدون یک برنامه منظم و استراتژی صحیح اقدام به تولید محتوا در وب سایت خودشان می‌کنند . و این می‌تواند در درازمدت لطمه بزرگی به تجارت آنان وارد کند . اجازه بدهید با یک مثال ساده به شما نشان بدهم که نداشتن استراتژی در بلندمدت چگونه می‌تواند به شما آسیب برساند .

تولید محتوا در وب سایت و افزایش سئو و بهینه سازی

همان‌طورکه می‌دانید یکی از کارهایی که سایت شما باید انجام دهد این است که ایمیل علاقه‌مندان شما را جمع‌آوری کند و با استفاده از ابزارهایی مانند فیدبرنر کاربران علاقه‌مند خود را از آخرین اطلاعات سایت اطلاع رسانی کند . شاید برای شما هم اتفاق بیفتد! بنابراین در تولید محتوا در وب سایت  نهابت دقت را داشته باشید. به پیشنهاد من یکی از دوستانم فیدبرنر گوگل را در سایت خود نصب کرد.
تولید محتوا در وب سایت و افزایش سئو و بهینه سازیبا توجه به علاقه‌ای که دوست من به موضوع مورد نظرش داشت روزانه اطلاعات جدیدی را در آن زمینه منتشر می‌ کرد. همه چیز خوب خوب پیش می رفت تااینکه یک روز برای گسترش کار چند نفر نیز به تیم وی اضافه شدند و در شاخه‌های جدیدی شروع به نوشتن کردند. اوایل کار همه چیز خوب پیش می‌رفت اما بعد از مدتی هواداران پروپاقرص آن سایت که در هر مطلب دیدگاه خود را می‌نوشتند دیگر وارد سایت نمی‌شدند بسیاری از آنان خود را از سیستم خبرنامه حذف کردند . دلیل اصلی این اتفاق این بود که صاحب این سایت استراتژی مناسبی برای تولید محتوا در نظر نگرفته بود و باعث شده بود کاربرانی که علاقه‌مند به سایت هستند را از خود براند.
در زمانی که محتوا می‌نویسید باید به این نکته دقت کنید که مخاطبی که شما چه افرادی هستند امروز وبلاگ ها و سایت‌هایی موفق هستند که در یک حوزه تخصصی فعالیت کرده و محتوا نویسی می‌کنند .
به همین دلیل داشتن یک استراتژی برای تولید محتوا در وب سایت بسیار مهم و حیاتی است .

استراتژی تولید محتوا در وب سایت

تفکر استراتژیک یعنی اینکه اجازه ندهیم  هر فردی هر چه که مایل بود را در هر زمان که می‌خواهد در سایت ارسال کنند. تمامی محتوای سایت شما بخشی از برنامه تجاری شما هستند استراتژی محتوی همچنین یعنی :
تطبیق محتوای سایت برای اهداف تجاری .
استراتژی محتوا همان چیزی است که در دو مقاله قبلی در مورد آن صحبت کردم استراتژی محتوی یعنی تمرکز بر روی افرادی که می‌خواهیم با آن‌ها مکالمه‌ای حرفه‌ای داخل سایت داشته باشیم .

استراتژی یعنی نظارت بر تولید محتوا در وب سایت

استراتژی محتوا نویسی یعنی، پیام‌ها ، رسانه‌ها ، نحوه نوشتاری و سبک نوشتاری شما است .
برای اینکه بتوانید یک استراتژی خوب برای تولید محتوا داشته باشید ، ابتدا باید به سؤالاتی نظیر زیر پاسخ دهید :
•پیام‌های کلیدی گروه یا شرکت شما چیست ؟
•در هر بخش از محتوا می‌خواهید چه پیام‌هایی را منتقل کنید و هر کدام از این ها چه تأثیری بر هدف نهایی شما دارند ؟
•از چه رسانه‌هایی می‌خواهید استفاده کنید ؟
محتوا را از چه طریقی و با چه ابزارهایی منتشر کنیم :
محتوا تمام چیزی است که داخل سایت شما برای مخاطب نمایش داده می شود مانند :
•متن
•چارت‌ها و آمارها
•تصاویر گرافیکی
•جداول
•فرم‌ها
•فایلهای پی دی اف
•ویدئو ها
•فایل‌های صوتی
•بلاگ ها
•انجمن‌
استراتژی تولید محتوا شامل تمامی کانال‌های ارتباطی می‌شود 
همواره به این نکته توجه کنید که محتوا یعنی ارتباط و مکالمه با مخاطب بنابراین اگر نتوانید با مخاطب خودتان بخوبی مکالمه داشته باشید و در صورتی که نتوانید ارتباط خوبی با آنان برقرار کنید مطمئناً آن‌ها به سایت شما علاقه‌مند نخواهند شد .
اما در استراتژی محتوا نویسی مهم‌ترین بخش بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو می‌باشد . علاوه بر اینکه محتوای خودتان را برای مخاطب می‌نویسید باید به گونه‌ای بنویسید که موتورهای جستجو نیز بتوانند آن را به خوبی در کنند و ترافیک مورد نظر  را در اختیار شما قرار دهند.

مطلب پیشنهادی

گوگل آنالیزور google analytics گوگل آنالیتیک

آموزش اضافه کردن سایت در گوگل آنالیتیکس

Google Analytics به شما اجازه میدهد ۵۰ عدد property اضافه کنید. property در گوگل آنالیتیکس جاییست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *