قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » آمار سایت » بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل

بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل

دنیای سئو – بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل – فعالیت های شما در زمینه سئو و جذب بازدیدکننده از موتورهای جستجو تنها شروع کار بهینه سازی سایت بوده و برای تداوم موفقیت و طی کردن مراحل پیشرفت با قدم های بزرگتری روبرو خواهید بود. چگونگی رفتار بازدیدکنندگان و بررسی آمار بازدید سایت یکی از روش های موثر در سیاست گذاری های آینده و افزایش کارایی سایت است. ارزش کلمات کلیدی زمانی مشخص میشود که به بررسی آمار بازدید سایت بر اساس کلمات کلیدی بپردازیم. ممکن است عبارتی که روزانه ۳ بازدیدکننده را به سایت شما راهنمایی میکند ارزشی به مراتب بیشتر از عبارتی با آمار ۱۰ بازدید روزانه داشته باشد.

بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل

بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل

در این مقاله قصد داریم معیارهایی مناسب جهت بررسی آمار بازدید سایت و رفتار بازدیدکنندگان سایت به شما معرفی کنیم تا ارزش واقعی هر کلمه کلیدی را تشخیص داده و ضعف های احتمالی سایت را شناسایی کنید.

نصب آمارگیر مناسب

برای بررسی آمار بازدید سایت، قبل از هر چیز به یک آمارگیر قوی با امکانات پیشرفته نیاز دارید، در حال حاضر سیستم های آماری فارسی مانند وبگذر اطلاعات محدود و پیش پا افتاده ای را در اختیار صاحبان سایت ها میگذارند و در مجموع تاثیری که بر کاهش سرعت بازشدن صفحات سایت میگذارند به امکانات ارائه شده نمی ارزد. آمارگیر گوگل آنالیتیکز بعنوان یک سیستم جامع و قدرتمند انتخاب مناسبی خواهد بود که متاسفانه دسترسی آن همچون بسیاری از امکانات دیگر گوگل برای ایران محدود شده و برای بررسی آمار بازدید، نیازمند تغییر آی پی هستید.

ارزش کلمات کلیدی در گوگل و بررسی آمار بازدید سایت

پارامترهای مهم در بررسی آمار بازدید سایت

کلمات کلیدی ارزشمند، آنهایی هستند که سایت شما را به بازدیدکنندگان واقعی معرفی کنند. شاید کسب رتبه اول گوگل برای کلمه ای مانند “بازی انلاین” روزانه نزدیک به ۳۰۰ ورودی گوگل به سایت شما معرفی کند ولی اگر زمینه کاری شما طراحی سایت باشد هیچ یک از این کاربران به مشتری شما تبدیل نشده و بلافاصله از سایت خارج میشوند.
انتخاب کلمه کلیدی که عموما براساس نتایج ابزار Keyword Planner و براساس تعداد جستجوی ماهانه صورت میگیرد به عوامل بسیاری وابسته است. ممکن است عبارت “سمند LX” تعداد جستجوی بیشتری نسبت به “خرید اقساطی سمند LX” در ماه داشته باشد ولی برای یک سایت که در زمینه لیزینگ خودرو فعال است کسب رتبه مناسب در عبارت دوم مسلما بازدهی بیشتری بهمراه خواهد داشت. با هدف گذاری بر روی عبارت “سمند LX” تنها وقت و انرژی خود را هدر خواهید داد. در این بخش به معرفی و بررسی سه عامل مهم و تاثیرگذار که باید در تحلیل آمار بازدید خود با آنها توجه کنید خواهیم پرداخت.

مدت زمان حضور بازدیدکننده در سایت

اگر مدت حضور بازدیدکننده در سایت شما کمتر از یک دقیقه باشد بهتر است که از آن صرف نظر کنید. با افزایش زمان حضور یک کاربر در سایت، احتمال تبدیل او به مشتری یا یک بازدیدکننده وفادار بیشتر خواهد شد. حتی اگر در خبرنامه سایت شما عضو نشوند یا خریدی از فروشگاه نداشته باشند احتمال بازگشت دوباره به سایت و انجام خرید در مراجعات بعدی بسیار بالا خواهد بود.

صفحات ورودی به سایت و صفحات بازدید شده

یکی از امکانات آمارگیر قوی نمایش صفحات ورودی به سایت و ارائه آمار هر صفحه مانند تعداد بازدید، کلمات کلیدی ورودی و ضریب بازگشت است. بطور مثال اگر یکی از صفحات سایت شما تعداد بازدیدکننده بالایی را از موتورهای جستجو به خود جذب میکند ولی کاربران بلافاصله از سایت شما خارج شده یا هیچ صفحه دیگری را بازدید نمیکنند، میتوان نتیجه گرفت که محتوای صفحه از نظر سئو مناسب بوده ولی کارایی مناسب برای کاربران را نداشته است. خروج سریع کاربران در درازمدت حتی بر رتبه صفحه در گوگل نیز تاثیرگذار خواهد بود. جذب بازدیدکننده اهمیت بالایی دارد ولی حفظ کاربران در سایت و راهنمایی آنها به صفحاتی که برای شما ارزش بیشتری دارند، مانند فرم ثبت نام یا خرید یک محصول، هدف نهایی و معیار اصلی موفقیت است.

ضریب بازگشت یا خروج

ضریب خروج هر صفحه باید به دقت بررسی شود، عدم بازید صفحات بیشتر توسط کاربران ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • کیفیت پایین محتوای صفحه یا تفاوت با انتظار کاربر
  • اشکالات موجود در نمایش صفحه و سرعت لود شدن محتوا
  • دسترسی نامناسب به صفحات دیگری و استفاده غیر اصولی از سایدبار و هدر سایت

نتیجه گیری

  1. قبل از توجه به تعداد جستجوی یک کلمه در گوگل به میزان ارتباط آن با سایت یا فعالیت خود داشته و مشتریان احتمالی خود را شناسایی کنید.
  2. کسب رتبه مناسب در گوگل پایان کار سئو نیست و بررسی آمار بازدید سایت یا رفتار بازدیدکنندگان معیار مناسبی برای ارزیابی اهمیت کلمات کلیدی و میزان کارایی سایت شما می باشد.
  3. حفظ کاربران به اندازه جذب آنها و چه بسا بیشتر مهم است.

مطلب پیشنهادی

دنیای سئو افزایش رنکینگ گوگل برای وبلاگ نمایش کد رنکینگ گوگل برای وبلاگ رنکینگ گوگل رنكينگ گوگل پلاس بهینه سازی کلمات کلیدی سایت برای افزایش بازدید گوگل seo

معرفی کلمات کلیدی به گوگل چرا و چگونه؟

دنیای سئو – معرفی کلمات کلیدی به گوگل – تمامی موتور های جستجو همواره در …

5 دیدگاه

  1. salam vaqt bexir va xaste nabashid.
    mamnon az mataleb mofid va karbordi sit age vagt shod matali dar mord abzar jadid google baraye amar bazdid bezarid.motashakeram

  2. عالی بود

  1. بازتاب ها: بکلینک بهترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل؟ - سئو تبریز

  2. بازتاب ها: تغییر آدرس وبسایت و ثبت در گوگل وبمستر - سئو تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *