قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » آموزش » بهینه سازی وردپرس برای موتورهای جستجو

بهینه سازی وردپرس برای موتورهای جستجو

دنیای سئو – برای بهینه سازی وردپرس برای موتورهای جستجو و داشتن سئو مناسب کارهای زیادی پیش رو خواهید داشت که باید ابتدا بهینه سازی قالب های وردپرس را آموزش ببینید. باید مراحل زیادی را برای بهینه سازی وردپرس پشت سر بگذارید که ما فقط تعدادی از آن ها را مرور می کنیم! از جمله استفاده از قالب های بهینه شده با سئو بالا، بهینه کردن لینک های فوتر قالب وردپرس، بهینه سازی وردپرس با پلاگین و افزونه های سئو، بهینه سازی وردپرس با حذف صفحات تکراری، بهینه سازی وردپرس با بررسی h2 و h3، بهینه سازی وردپرس با تگ H1 در صفحات مجزا و بهینه سازی وردپرس با تگ H1 قالب اصلی که برخی از این موارد را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

 

بهینه سازی وردپرس با تگ H1 قالب

کدهای html یک صفحه وب دو وظیفه مهم را به عهده دارند، یکی تعیین ظاهر، رنگ و اندازه نوشته هاست و دیگری تعیین اهمیت نوشته های یک صفحه برای موتورهای جستجو که ما با بخش دوم کار داریم.
تگ h1 مهمترین کد موجود در یک صفحه است و بهتر است در هر صفحه یک بار بکار رود. در قالب های وردپرس معمولا در فایل header.php این کد آمده است زیرا بیشتر قالب ها عنوان وبلاگ را به عنوان محتوای تگ h1 مارک می کنند. برای دسترسی به این صفحه باید در داخل داشبورد وردپرس به بخش “نمایش” –> “ویرایشگر” مراجعه کنید. سپس در سمت چپ روی header.php یا سربرگ کلیک کنید. معمولا متنی که داخل h1 قرار می گیرد نام سایت است که هم در بالای صفحات نشان داده می شود و هم عنوان لینکی است که با کلیک بروی آن به صفحه اصلی سایتتان می روید. متنی که بین تگ <h1> و </h1> قرار می گیرد مهمترین کلمات کلیدی آن صفحه برای گوگل بشمار می روند. مثلا فرض کنید سایتی داریم که عنوان ان “گروه توسعه” و یا “دنیای سئو” باشد. بهتر است کلماتی که جزء کلمات کلیدی نیست را خارج از تگ های یاد شده نوشت و مثلاً فقط عبارت “گروه توسعه” و یا “دنیای سئو” را داخل تگ آورد.

بهینه سازی وردپرس با تگ H1 در صفحات مجزا

همینطور در صفحات اختصاصی سایت در برخی قالب ها عنوان برگه در تگ h1 قرار داده می شود. پس در انتخاب عنوان مناسب برای برگه ها باید دقت کرد. در نظر داشته باشید موتورهای جستجو موارد قرار گرفته بین تگ های h1 را بعنوان مهمترین عنوان آن صفحه در نظر می گیرند.

بهینه سازی وردپرس با بررسی h2 , h3

در برخی پوسته های تهیه شده برای وردپرس عنوان سایدبارها و ابزارک ها با تگ h2 مشخص شده اند که این باعث می شود گوگل کلماتی مانند “آخرین مطالب” ، “آخرین نظرات” ، “آرشیو مطالب” و .. را به عنوان کلمات مهم این سایت برشمارد. بهتر است این کد ها را به h3 تبدیل کرده و در بخش css قالب نیز تغییرات لازم را اعمال کنید. از تگ h2 برای کلمات کلیدی مطالب و عنوان مطالب سایت بهره ببرید.

بررسی ترتیب لود شدن مطالب و منوهای کناری

وقتی یک سایت در حال باز شدن است بخش هایی که ابتدا باز شوند در نگاه گوگل مهم ترند. متاسفانه بسیاری از قالب ها طوری نوشته شده اند که ابتدا منوی کنار سایت باز می شود و سپس مطالب اصلی سایت !
اینکار دو عیب دارد : ۱- کاهش اهمیت مطالب در نگاه گوگل ۲- از آنجایی که در منوهای کنار سایت بنر ، فلش و جاوا اسکریپت بکار رفته بیننده باید برای دیدن مطالب کمی منتظر بماند.
برای تشخیص اینکه ابتدا کدام بخش زودتر لود می شود (که البته وقتی سرعت اینترنت پایین باشد مشخص است کدام بخش زودتر لود می شود) ابتدا سایت تان را باز کنید. سپس روی صفحه کلیک راست کرده و روی View page source کلیک کنید. کدهای سایت نشان داده می شوند. ببینید مطالب سایت در قسمت بالاتر هستند یا مثلامنوی کناری با عنوان “آخرین مطالب”. چنانچه ترتیب اشتباه باشد باید در صفحات مربوطه ترتیب قرارگیری آن ها را تغییر دهید.

بهینه سازی وردپرس با حذف صفحات تکراری

گوگل با مشاهده صفحات تکراری یا مشابه در یک سایت برای آن صفحه یا سایت امتیاز منفی در نظر خواهد گرفت.
در وردپرس متاسفانه در بخش برچسب ها، آرشیو، دسته بندی و .. صفحات تکرار می شوند. یعنی مثلا در صفحه پستی که ارسال کرده اید مطلب بصورت کامل دیده می شود در بخش دسته بندی مطالب هم دوباره همان پست بصورت کامل نشان داده می شود. یکی از راه های جلوگیری از اینکار استفاده از robots.txt برای جلوگیری از ایندکس شدن صفحات مشابه است. اما بگذارید راه جالب تری را در وردپرس به شما معرفی کنم. روشی که هم گوگل و هم بازدیدکنندگان سایتتان را مسرور می کند!
وارد بخش مدیریت فایل های هاستتان شوید. سپس به wp-content/themes/YOURTHEMENAME بروید. محتویات فایل index.php را به داخل یک فایل دیگر در همان قسمت به نام category.php کپی کنید. سپس در محتویات فایل دوم عبارت
<p><?php the_content(__(”)); ?></p>
را پیدا کنید و آن را با
<p><?php the_excerpt(); ?></p>

جایگزین کنید. سپس وارد سایتتان شده و روی یک شاخه کلیک کنید. البته این یک پیشنهاد است و مطمئنن برای همه قالب ها کاربرد نخواهد داشت.

بهینه سازی وردپرس با پلاگین و افزونه ها

مطمئنن وردپرس برای سئو و بهینه سازی هسته، دیتا بیس و پوسته روز بروز رشد می کند بطوری که به جرأت می توان گفت وردپرس یکی از قدرتمند ترین هسته های سایت ساز با سئو بسیار مناسب است البته همیشه جا برای بهتر بودن وجود دارد. بنابراین با انتخاب افزونه های مناسب و قدرتمند بهینه سازی وردپرس و قالب های بهینه شده برای موتورهای جستجو درصد موقفیت خود را افزایش دهید.

 

دنیای سئو - بهینه سازی دیتابیس وردپرس, بهینه سازی سئو وردپرس, بهینه سازی سایت وردپرسی, بهینه سازی سرعت وردپرس, بهینه سازی قالب وردپرس, بهینه سازی قالب وردپرس برای موتورهای جستجو, بهینه سازی وردپرس, بهینه سازی وردپرس برای موتورهای جستجو, بهینه سازی پایگاه داده وردپرس, تگ چیست, دنیای seo متا تگ html meta tags description keywords google seo refresh, قالب بهینه سازی شده وردپرس, پلاگین بهینه سازی وردپرس, کد متاتگ گوگل چیست دنیای SEo متا تگ description keyword وردپرس و

 

بهینه کردن لینک های فوتر قالب وردپرس

شاید به نظر شما لینک های این بخش بی ارزش به نظر برسند اما گوگل حساب ویژه ای برای لینک های پایین صفحه باز کرده است. پس بهتر است از قالب هایی که دارای لینک های اسپم و بی ارزش در پایین صفحه شان اند خودداری کنید و یا آن ها را حذف کنید. تنها یک لینک به طراح قالب کافی است. در غیر اینصورت از قالب استفاده نکنید.

استفاده از قالب های بهینه شده با سئو بالا

دقت داشته باشید که قالب های ترجمه شده و بهینه شده رایگان (البته انگلیسی) وجود دارند که می توانید جهت صرفه جویی در وقت از آنها استفاده کنید. البته به این نکته دقت داشته باشید که لینکی در فوتر بیشتر این قالب ها به سمت سایت طراح وجود دارد و شما با استفاده از قالب دارید بک لینک رایگان برای وی ارسال می کنید. پس طبیعتا این افراد فقط برای رفاه شما به خود زحمت نداده اند!

مطلب پیشنهادی

متخصص بهینه سازی وب سایت و سئو و افزایش ترافیک

بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل

دنیای سئو – بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل – فعالیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *