قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » آمار سایت » بکلینک بهترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل؟

بکلینک بهترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل؟

بکلینک یکی از موثرترین روش های بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو است

بکلینک گرفتن یعنی اینکه از سایت دیگری به سایت شما لینک داده شود

اما ارزش همه لینک ها یکسان نیست. بعضی از لینک ها هیچ تاثیری بر رتبه بندی ندارند

حتی برخی از لینکها بر رتبه بندی تاثیر منفی دارند!

بنابراین، لازم است با لینک های خوب و با کیفیت آشنا شویم

بکلینک بهترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل؟
بکلینک بهترین روش بهبود رتبه سایت در گوگل؟

نکات مهم در مورد بکلینک

بکلینک می تواند از متن یا تصویر باشد. اگر بکلینک به صورت تصویر باشد باید متن لینک در تگ alt تصویر باشد

متن لینک، قسمتی از متن است که قابل کلیک می شود و در صورت کلیک به صفحه مقصد می رود

متن لینک می تواند بصورت آدرس اینترنتی باشد یا کلماتی چون برند شما، یا عبارت حاوی کلمات کلیدی مد نظر شما

اگر متن لینک کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد، ممکن است برای ارتقاء در نتایج جستجوی آن کلمات مفید یا مضر باشد.

چطور رتبه سایت را در گوگل بالاتر ببریم؟
چطور رتبه سایت را در گوگل بالاتر ببریم؟

تعداد انبوه لینک با متن لینک حاوی کلمه کلیدی یکسان، می تواند این پیام را به گوگل بدهد که شما قصد لینک سازی و دستکاری نتایج جستجو را دارید و گوگل سایت شما را اسپم کند.

لینک nofollow، لینکی است که مشخصه  rel=nofollow برای آن به کار رفته باشد. این مشخصه این پیام را به گوگل می دهد که در محاسبه اعتبار صفحه مقصد، این لینک را در نظر نگیرد. بنابراین اینگونه لینک ها فاقد منفعت یا ضرر برای سئو می باشند.

لینک معمولی که مشخصه rel=nofollow را ندارد و گوگل آن را در الگوریتم رتبه بندی خود در نظر می گیرد، با اهمیت است و در محاسبه اعتبار صفحه مؤثر است.

برای مشاهده فهرست تقریباً کاملی از سایت هایی که به شما لینک داده اند می توانید به حساب کاربری Google Search Console خود وارد شده، سپس به قسمت “Search Traffic” و پس از آن به قسمت “Links to Your Site” بروید.

بکلینک ها بیش از هر چیز دیگری، رتبه بندی موتورهای جستجو را تحت تاثیر قرار می دهند. تعداد و کیفیت بکلینک های شما نقش بسزایی در تعیین رتبه شما در نتایج جستجو دارد.

شما باید فعالانه به دنبال بکلینک گرفتن باشید. ممکن است وبسایت شما به طور طبیعی چندین بکلینک به دست بیاورد اما اگر می خواهید به سطح رقبای مطرح خود برسید یا رتبه ای بهتر از رتبه آنها کسب کنید، باید فعال باشید.

ایجاد بکلینک کار دشواری نیست و برای ایجاد آن به مهارت، ابزار یا نرم افزار خاصی نیاز ندارید. مهم ترین چیزی که نیاز دارید ایجاد ارتباط با دیگران و صاحبان سایر سایت های اینترنتی است.

می توانید ساخت لینک را به شرکت های سئو بسپارید. اما اگر بودجه خیلی کمی برای آن در نظر بگیرید، آن ها احتمالاً لینک های بی کیفیتی را برای شما می سازند که سبب جریمه شدن شما توسط گوگل خواهد شد.

بهتر است در یک بازه زمانی (مثلاً چند هفته)، لینک های خود را ایجاد کنید بجای اینکه مثلاً ۱۰۰ لینک در یک هفته ایجاد کنید و بعد از آن دیگر لینکی نسازید. زیرا این کار (ایجاد لینک های زیاد در بازه زمانی کوتاه) این پیام را به گوگل می دهد که شما مشغول لینک سازی غیرعادی هستید.

روش های افزایش ترافیک بالابردن رتبه سایت بکلینک
روش های افزایش ترافیک بالابردن رتبه سایت بکلینک

اینکه چه تعداد بکلینک نیاز دارید به تعداد کلمات کلیدی مد نظر شما، سطح رقابت بر سر آن کلمات کلیدی، کیفیت بکلینک های شما و سطح بهینه سازی وبسایت شما بستگی دارد.

موضوع فقط تعداد بکلینک ها نیست. هدف این نیست که بیش از رقبای خود بکلینک داشته باشید بلکه باید کیفیت بکلینک های شما از بکلینک های رقبایتان بالاتر باشد.

ارزش همه بکلینک ها برابر نیست. بعضی از آن ها رتبه بندی شما را بهبود می بخشند، بعضی تاثیری بر رتبه بندی شما ندارند و برخی دیگر بر رتبه بندی شما تاثیر منفی دارند.

اگر شما ۱۰لینک معتبر از منابع مرتبط داشته باشید و یکی از رقبای شما ۱۰۰ لینک نامعتبر داشته باشد، حداقل در مورد بکلینک، گوگل وبسایت شما را در رتبه بالاتری نسبت به رقیبتان قرار خواهد داد.

داشتن تعداد زیادی بکلینک بی کیفیت می تواند بر رتبه بندی وبسایت شما تاثیر منفی داشته باشد. بنابراین در هنگام بکلینک گرفتن، انتخابی عمل کنید و فقط به دلیل ساده بودن بکلینک گرفتن از یک وبسایت، این کار را انجام ندهید.

سعی کنید بکلینک های با کیفیت ایجاد کنید. به طور کلی هر چه قدر راحت تر بتوانید بکلینک بگیرید، ارزش آن بکلینک کم تر است.

برای اینکه یک بکلینک، با کیفیت به حساب بیاید باید معیارهایی را داشته باشد. هرچه تعداد بیشتری از این معیارها را داشته باشد، ارزش تلاش و هزینه بیشتری را دارد. در ادامه به این معیارها می پردازیم.اگر بکلینکی در جایگاه برجسته ای در یک صفحه پربازدید قرار گرفته باشد، این باعث افزایش ارزشمندی آن خواهد شد. زیرا صرف نظر از مقوله رتبه بندی، قرار گرفتن بکلینک شما در چنین جایگاهی سبب می شود تا وبسایت شما در معرض دید جریان پیوسته ای از مخاطبان هدف قرار بگیرد.

در شرایط مساوی، یک لینک درون متنی (یعنی لینکی که در درون بخشی از متن قرار گرفته) از لینکی که جدا از متن است (مثلاً در حاشیه صفحه یا در پانوشت) یا در میان فهرستی از لینک ها قرار دارد، ارزشمندتر است.

نگران اعتبار سایتی که بکلینکتان در آن قرار دارد نباشید. همه صفحات وب در ابتدا فاقد اعتبار هستند اما در طی زمان اعتبار آن ها افزایش می یابد. مثلاً صفحه ای که امروز دارای پیجرنک صفر است، شش ماه بعد می تواند دارای پیجرنک ۵ باشد.

اعتبار یک صفحه وب، میان تمام لینک های موجود در آن صفحه تقسیم می شود. بنابراین بکلینک گرفتن از صفحه ای که لینک های کمتری در آن هست از بکلینک گرفتن از صفحه ای که بیش از ۵۰ لینک در آن وجود دارد بهتر است.

بهترین حالت این است که از صفحات مرتبط  با موضوع سایت خود و در وبسایت های مرتبط، بکلینک بگیرید. البته بکلینک گرفتن از صفحات غیر مرتبط و سایت های غیر مرتبط هم کاملاً بی ارزش نیست اما بهتر است وقت و هزینه زیادی را صرف آن نکنید.

تأثیر بک لینک در بالابردن رتبه سایت و افزایش ترافیک
تأثیر بک لینک در بالابردن رتبه سایت و افزایش ترافیک

سعی کنید بکلینک ها، کاربران را به صفحات مختلف وبسایتتان هدایت کند، نه فقط به صفحه اصلی. صفحات داخلی سایت، دسته بندی ها، محصولات، خدمات و … نیز مهمند و در جستجوی کلماتی بخصوص، از صفحه اصلی مؤثرترند.

وقتی از یک سایت بکلینک گرفتید دیگر زیاد بر روی آن سایت متمرکز نباشید و سعی کنید بکلینک بعدی را از سایت دیگری (غیر از سایت هایی که پیش از این از آن ها بکلینک گرفته اید) بگیرید.

ممکن است چند هفته طول بکشد تا تاثیر یک بکلینک جدید در رتبه بندی سایت شما آشکار شود زیرا ابتدا گوگل باید لینک جدید شما را تشخیص دهد سپس آن را در الگوریتم های خود وارد کند و پس از آن نتایج جستجو را به روز رسانی نماید.

بهترین راه یافتن وبسایت هایی برای بکلینک گرفتن این است که بررسی کنید که رقبای شما در چه سایت هایی بکلینک دارند و یا اینکه در گوگل سایت هایی را جستجو کنید که مباحث مرتبط با سایت شما را مطرح کرده اند.

برای دستیابی به اطلاعات گسترده ای در مورد بکلینک های سایت خودتان و سایت های رقیب، از یک ابزار بررسی بکلینک (مانند ahrefs) استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی

متخصص بهینه سازی وب سایت و سئو و افزایش ترافیک

بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل

دنیای سئو – بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل – فعالیت …

5 دیدگاه

  1. سلام دوست عزیز امکان هست از طریق ایمیل با هم در تماس بوده و منرو در زمینه سئو مشاوره بدی؟

  1. بازتاب ها: سایت شرکت عمران سازان مهاب - سئو تبریز

  2. بازتاب ها: محاسبه افزایش سئو سازی سایت در موتور جستجو | اخبار دنیای فناوری اطلاعات

  3. بازتاب ها: الگوریتم جدید گوگل به نام مرغ مگس خوار | اخبار دنیای فناوری اطلاعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *