قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » آمار سایت » گوگل آنالیزور یا google analytics چیست؟

گوگل آنالیزور یا google analytics چیست؟

دنیای سئو – گوگل آنالیزور (google analytics) سرویس رایگانی است که توسط گوگل ارائه شده است. توسط این سرویس می توان آمارها و گرافهای با ارزشی را در مورد بازدید کنندگان یک سایت بدست آورد. این محصول بیشتر از آنکه برای صاحبان سایت ها مفید باشد، برای بازاریابهای اینترنتی مفید است، یعنی اساسا همان چیزی که گوگل آنالیزور برای آن منظور یعنی تحلیل وب، بوجود آمده بود. گوگل آنالیزور، پر استفاده ترین تحلیلگر آماری بازدید کنندها تحت وب است و در حال حاضر بیش از 57% از 10,000 سایت معرف جهان، از آن استفاده می کنند. یک بررسی دیگر، نشان میدهد که گوگل آنالیزور در بیش از 49.95% از سایت های معروف جهان استفاده شده است.

گوگل آنالیزور یا google analytics چیست؟

گوگل آنالیزور google analytics گوگل آنالیتیک
گوگل آنالیزور google analytics گوگل آنالیتیک

گوگل آنالیتیک، منابع ورود بازدید کنندگان را مشخص می کند که شامل موتورهای جستجوگر، تبلیغات نمایشی، شبکه های پرداخت در ازای کلیک، ایمیلهای تبلیغاتی، و لینکهایی از مستندات دیجیتالی دیگر نظیر PDF است.

با ترکیب گوگل آنالیتیک و گوگل ادوردز، کاربران می توانند کیفیت صفحات سایت ها و میزان درآمد زایی از آنها را محاسبه کنند (هدف). هدف ممکن است شامل فروش، کسب رتبه اول، بازدید از صفحه ای خاص، یا دانلود فایلی ویژه باشد. با استفاده از گوگل آنالیزور، بازاریابها می توانند مشخص کنند چه تبلیغاتی بهترین کارایی را دارد و چه تبلیغاتی ضعیف عمل می کند و از این نتیجه برای بهبود تیم تبلیغاتی و استراتژی آنها استفاده شود.

گزارشات در google analytics

روشی که گوگل آنالیتیک از آن استفاده می کند بر مبنای داده هایی از نوع داشبورد برای کاربر است و اطلاعات بیشتر، داخل مجموعه ای از گزارشات داده خواهند شد. با استفاده از گوگل آنالیتیک، صفحاتی با کارایی پایین می توانند مشخص شوند، و نیز می توان مشخص کرد بازدید کنندگان از کجا می آیند و چه میزان زمان را در سایت گذرانده اند و موقعیت جغرافیایی آنها چه می باشد. همچنین با استفاده از ویژگیهای پیشرفته ای که این محصول ارائه می دهد، می توان بازدید کننده ها را به بخشهای مختلفی طبقه بندی کرد.

تعداد مجاز پروفایل گوگل آنالیتیک

کاربران بطور رسمی می توانند تا 50 سایت را به پروفایل خود اضافه نمایند. هر پروفایل بطور عمومی مربوط به یک سایت است. این سرویس، مختص سایت هایی با کمتر از 5 میلیون بازدید صفحه در ماه است (یعنی تقریبا 2 صفحه در ثانیه)، مگر آنکه سایت به تبلیغات کلیکی ادوردز متصل شده باشد.

مطلب پیشنهادی

متخصص بهینه سازی وب سایت و سئو و افزایش ترافیک

بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل

دنیای سئو – بررسی آمار بازدید سایت و ارزش کلمات کلیدی در گوگل – فعالیت …

6 دیدگاه

  1. بازتاب ها: Google Analytics چیست ؟ | فروشگاه شارژ من

  2. بازتاب ها: چگونگی بهترین سئو برای موتور جستجوگر گوگل در آینده - دنیای سئو

  3. بازتاب ها: نکات کلیدی بررسی آمار گوگل آنالیتیک Google Analytics - دنیای سئو

  4. بازتاب ها: ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست؟ - دنیای سئو

  5. بازتاب ها: رفع فیلترینگ تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز google adwords - دنیای سئو

  6. بازتاب ها: آموزش اضافه کردن سایت در گوگل آنالیتیکس - دنیای سئو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *