خانه » آموزش سئو » انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای تبلیغات گوگل AdWords

انتخاب بهترین کلمات کلیدی برای تبلیغات گوگل AdWords

کار با گوگل ادوردز

‫یکی از ابزارهای محبوب تحلیل کلیدواژه ‫ها ابزار ‬ گوگل ادوردز میباشد.‬ این ابزار برای بازاریابی کلیکی‬ AdWords طراحی شده است ولی‬ در بین متخصصان سئو به علت‬ رایگان بودنش رواج بسیاری دارد‬. من توصیه میکنم که ابتدا وارد اکانت‬ AdWords شده چون‬ اگر وارد نشوید گوگل اطلاعات کمتری را نشان میدهد.‬ اگر شما اکانت AdWords‬‬ را ندارید به AdWords‬ رفته و اکانتی بسازید‬ ولی اینکار کمی زمانبر است و‫ شما نباید کار خود را با‬ کمپین کلیکی شروع یا پولی پرداخت نمایید‬. در پایان ابزار کلیدواژه ای را‬ لود کنید و کار آغاز میشود.‬

آغاز کار با گوگل ادوردز

این ابزار ایده های کلیدواژه ای‬ را برای شما پیدا میکند.‬ ما به گوگل یک کلیدواژه ی نمونه میدهیم و گوگل لیستی‬ از عبارتهای مربوط را نشانمان میدهد‬ یا اینکه ما میتوانیم آدرس وب‬ سایتی را به آن بدهیم، مثلا‫ وب سایت یک رقیب‬ و گوگل عبارتهای مرتبط به آن‬ سایت را به ما نشان میدهد.‬ ابتدا عبارتی را در این باکس مینویسیم.‬ ما قصد داریم که‬ varzesh3 را گسترش دهید‬ بنابراین با “ورزش” کار را شروع میکنیم. حال اگر بر این باکس کلیک‬ کنم، گوگل عبارتهایی که حاوی عبارت تایپ شده است‬‬ را نشانم میدهد، همچون “اخبار ورزشی” ‫، ‘”سایت ورزش” و غیره. شما باید با آن امتحانش کنید ولی برای این نمونه‬ من این باکس را بررسی نمیکنم‬ چون گوگل بازه ی وسیع تری از‫ عبارتها را تهیه میکند.‬‬ Advanced Options را باز میکنیم‬ و چیزی که دراینجا داریم را بررسی میکنیم.‬ همانطور که میبینید ما میتوانیم به‬ گوگل موقعیت مورد نظرمان را بگوییم.‬ ما این را بر‬ United States ‬ قرار میدهیم.‬‬ گوگل کلیدواژه هایی را فراهم‬ می آورد که توسط کاربران مختلفی قابل استفاده است.‬ آنهایی که کامپیوترهای معمولی دارند و‬ آنهایی که از دستگاه های موبایل استفاده میکنند.‬ من همچنین میتوانم کلیدواژه ها را فیلتر کنم‬ برای نمونه من میتوانم به گوگل بگویم کلیدواژه هایی که‬ خیلی کم توسط وارد کردن اعداد‬ به باکس وارد میشوند را نادیده بگیرد،‬ به این صورت تنها کلیدواژه ها‬ به صورت بومی جستجو شده نمایش می یابد‬. همانطور که میدانید این فیلترها به‬ ppc ارتباط دارند، بنابراین این منو را نادیده میگیریم‬. وقتی که آماده بودید بر دکمه ی‬ Search کلیک کنید و در کسری از لحظه کلیدواژه هایی برای این اعداد در اینجا نمایش می یابد‬ و ما در اینجا بیشترین موضوعات گیج کننده را داریم.‬ این اعداد تعداد دفعات کلیدواژه های جستجو شده به صورت‬ محلی یا جهانی نمی باشند که‬ در این مورد به معنای ایالت متحده میباشد‬ به یاد داشته باشید که این‬ یک ابزار PPC میباشد‬ نه یک بازار سئو‬. همانطور که میبینید ابزار بر همخوانی‬ Broad (گسترده) تنظیم شده است.‬ ‬اگر شما درکی از ppc‬ داشته باشید معنای آن را میدانید‬ در غیر این صورت اهمیتی ندارد‬. تنها چیزی که میدانید این است‬ که اگر بر باکس همخوانی دقیق کلیک کنید و باکس بررسی گسترده را پاک کنید‬ گوگل این اعداد را تغییر میدهد و‬ حال ما اعداد واقعی جستجوها در‬ هر ماه به طور متوسط را میبنیم.‬ این تنها یک ppc‬ مرتبط با انتخاب همخوانی دقیق میباشد. باید چه کار کرد؟‬‬‬‬‬‬‬

برای تبلیغات گوگل AdWords چطور بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؟

‫باید لیست را به صورتی‫ مرتب کنید تا عبارتهایی‬‬ که به صورت متداول استفاده شده اند را ببینید. بر ستون‬ Local Monthly Searches کلیک کنید،‬ اگر شما از تیک باکس‬ Closely Related Ideas استفاده‬ کنید این نتیجه بخش خواهد بود‬ اگر اینکار را نکنید ممکن است مفید نباشد و یا‬ اینکه به اندازه ی واژه های دیگر مرتبط نباشد‬. ما میتوانیم بر این لیست کار‬‬ کنیم و کلیدواژه های مورد نظرمان را انتخاب کنیم.‬ در برخی موارد بهتر است تمامی‬ کلیدواژه ها را انتخاب کنید بر اینجا کلیک نمایید‬ و بر لیست کار کنید و‬ تیک گزینه های کلیدواژه های نامرتبط را بردارید‬. شما میتوانید از فلش رو به‫ پایین در کیبورد استفاده‬‬ کنید تا به پایین لیست حرکت کرده‬ و کلیدواژه های غیر مفید را حذف نمایید‬. وقتی که پایین لیست رسیدید به‬ صفحه بعد رفته و همین کار را تکرار کنید‬. گوگل انتخاب شما را ذخیره میکند،‬ شما همچنین میتوانید ردیفهای نمایش یافته را افزایش دهید.‬ حال لیست کارهای خود را انجام دهید‬ و انتخاب کنید. ما میتوانیم اطلاعات را با کلیک بر‬ دکمه View as text و گزینه ای در کلیپبرد‬ کپی کنیم. یا اینکه میتوانیم‬ آنها را با استفاده از دکمه ی‬ Download در صفحه ی‬ گسترده ای دانلود نماییم‬. من روش اول را ترجیح میدهم چون فایل صفحه اعداد‬ را نیز در کنار عبارتها دارد‬. کلیدواژه ها براکتی به دورشان دارند‬ تا تبلیغ کننده ی ppc‬ بتواند به صورت همخوانی دقیق آن را در کمپین کپی نماید‬ ولی شما همیشه میتوانید جستجویی را‬ انجام دهید و آنها را حذف نمایید.‬ حالا تنها یک جستجو را انجام‬ ندهید و انواع کلیدواژه ها را وارد کنید.‬ چندین بار جستجو کنید تا چیزی‬ که به دنبالش هستید را پیدا کنید.‬ شما میتوانید صفحه گسترده های مورد‬ نظرتان را به هم متصل کنید و لیست کلی‫ خود را بسازید‬‬ البته این ابزار کاربردهای دیگری نیز دارد‬. در اینجا شما میتوانید به گوگل‬ بگویید که تنها کلیدواژه هایی که حاوی عبارتهای‬ وارد شده در باکس هستند را‫ اضافه کنید یا اینکه کلید‬‬ واژه هایی که حاوی آن عبارتهای مشخص هستند را حذف کنید.‬‬ شما میتوانید با دسته های مختلف کار کنید،‬ این برای زمانهایی که کلیدواژه های مختلف‬ معناهای مختلفی در کسب و کارهای مختلف دارند مفید است.‬ برای نمونه اگر شما دسته کامپیوتری ‫را برای آن عبارت‬ “رم” جستجو کنید‬ کلیدواژه های مرتبط با حافظه را‫ پیدا خواهید کرد. اگر ورزش را‬‬ در دسته تناسب اندام جستجو کنید‬ کلیدواژه های مرتبط با‬ “باشگاه ورزشی رم” را میبینید.‬ البته اکثر گزینه های صفحه با‬ PPC مرتبط هستند‬ بنابراین شما میتوانید آنها را نادیده بگیرید.‬ در نهایت شما میدانید که این بهترین ابزار کلیدواژه ای نیست.‬ این بهترین داده ها را دارد‬ و چیزی بهتر از داده های گوگل نیست ولی‬ خدمات تبلیغاتی ابزارهای مدیریتی کلیدواژه ای‬ بهتری را فراهم می آورند که در‬ گروه کردن کلیدواژه ها در پروژه‫ ها، مرتب کردن کلیدواژه ها و‬‬ حذف آنها به شما کمک میکنند.‬ یکی از بهترین ابزارهای شناخته شده‬ Wordtracker میباشد ولی ابزارهای دیگری همچون KeywordSpy ، Keyword‬ Discovery ، KeyCompete نیز وجود دارند.‬ به یاد داشته باشید که هرگز‫ تحلیل کلیدواژه ای را نادیده‬‬ نگیرید، زمانی برای آن صرف نمایید‬ و کلیدواژه های مهم را درک کنید‬.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬

مطلب پیشنهادی

متخصص بهینه سازی وب سایت و سئو و افزایش ترافیک

بهترین سئو کار و متخصص بهینه سازی وب سایت

دنیای سئو – بهترین سئو کار و متخصص بهینه سازی وب سایت – اغلب مالکان کسب ...

دیدگاه بگذارید

اولین نفری باشید که دیدگاه میگذارد

خبرنامه
avatar
wpDiscuz