قالب وردپرس افزونه وردپرس
خانه » افزایش رنکینگ » افزایش بازدهی تبلیغات گوگل ادوردز google adwords

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل ادوردز google adwords

آشنایی با google adwords (کلمات تبلیغاتی) گوگل

گوگل ادوردز یکی از ساده ترین ، کارسازترین و پربازده ترین نوع تبلیغات اینترنتی محسوب میشود بطوری که شما می توانید باراندمان بالا کمپین مختص کسب و کار خود را داشته باشید . یعنی با کمترین هزینه ممکن بیشترین بازدهی را از تبلیغات اینترنتی گوگل ادوردز  google adwords داشته باشیید. سعی کرده ایم در این مطلب پاسخ این سوال مهم که “چگونه بازدهی تبلیغات گوگل ادوردز google adwords را افزایش دهیم؟” را پاسخ دهیم.

اکثر مردم وقتی درباره ی بازاریابی موتورهای جستجو فکر می کنند، فورا به فکر یک برنامه می افتند: اَدوُردز گوگل(google adwords). اَدوُردز انقلابی در تبلیغات اینترنتی به وجود آورد، و تصادفی نیست که ثروت هنگفتی را نصیب شرکت گوگل نمود. چیزی که اَدوُردز را خاص و متمایز می سازد، جنبه ی خودکفایی آن است که کنترل زیادی را به دست کاسبان شخصی می سپارد. شما تصمیم می گیرید که چه برنامه ای را تبلیغ کنید، شما مشخص می کنید که هر بار که شخصی روی یکی از آگهی های شما کلیک کرد چه مقدار هزینه می خواهید بپردازید، شما آگهی ها را می نویسید، شما برنامه های تبلیغی را آماده می کنید تا آن هایی را که نتیجه می دهند پیشنهاد دهید و آن هایی که توجه زیادی را جلب نکردند، پایان دهید.

اَدوُردز یک سرویس خدماتی ارائه شده از گوگل است که به افراد و شرکت ها این اجازه را می دهد که آگهی هایی را که در بالا یا در کنار سمت راست صفحه ی نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند، در اختیار بگیرند. در گوگل جستجو کنید تا منظورم را متوجه شوید: آگهی هایی هستند که در جعبه های کوچک محصور قرار دارند و لینک وب سایت ها در آن قرار دارد. شاید خودتان هم روی این آگهی ها کلیک کرده باشید، شاید هم کلیک نکرده باشید. حقیقت این است که این آگهی روزانه صدها یا هزاران بار –یا شاید هم میلیون ها بار- کلیک می شوند. هربار که کسی روی آگهی ها کلیک می کند، گوگل از شخصی که آگهی را گذاشته اندکی هزینه مطالبه می کند. ( به همین دلیل است که آن ها را هزینه-به-ازای-کلیک یا آگهی های CPC نامیده می شود.)

یکی از چیزهایی که اَدوُردز را موثر می کند این است که آگهی ها هدفمند هستند؛ آن ها فقط در نتایج جستجویی ظاهر می شوند که به محصول یا سرویس تبلیغ شده، شبیه باشد. رابطه ی بین تبلیغ کننده و نتایج جستجو از طریق کلمات کلیدی ساخته می شود که شعبه به آگهی ها مربوط می دهد. اگر شعبه، سایتی را که غذای سگ و گربه می فروشد تبلیغ می کند و کلمات کلیدی مانند “غذای سگ”، “قلاده ی گربه” و ” اسپری کک” و مانند این را مشخص کند؛ سایت وقتی وبگردها چنین واژه هایی را جستجو می کنند ظاهر می شود. مزیت دیگر آن این است که شما خودتان آگهی را می نویسید و خودتان تعیین می کنید چه مقدار برای هر کلیک می پردازید: شما قدرت هستید.

به خاطر داشته باشید: ممکن است فکر کنید که کلمات کلیدی رایج چیز خوبی است چون باعث می شود که سایت تیلیغاتی شما بیشتر در اَدوُردز ظاهر شود: افراد بیشتری احتمالا “سگ” یا ” گربه” را جستجو می کنند تا برای نمونه “غذای سگ” یا ” دیسپلازیای مفصل سگ”. اما هدف شما این است که جستجوی خود را هدفمند کنید و فقط آن دسته از خریدارانی را پیدا کنید که در شکارآنچه هستند که تبلیغ کننده می خواهد. اگر ۱۰۰۰۰۰ نفر آگهی شما را ببینند و فقط دو نفر کلیک کنند، آگهی موثر نیست. اگر ۱۰۰ نفر آگهی ” قلاده کک گربه” را ببینند ، اما ۳۰ نفر کلیک کنند و به ۱۰ خرید بیانجامد، تبلیغ بسیار موثرتری خواهید داشت.

ایجاد حساب کاربری google adwords

قسمت آسانِ کار ساختن حساب در اَدوُردز است. قبل از شروع باید تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید تبلیغ کنید. برای این مسئله فرض می کنم که شما وب سایت خود را می خواهید تبلیغ کنید. تا زمانی که تمایل به پرداخت هزینه ی “کلیک ها” دارید، می توانید برای شخص دیگری نیز تبلیغ کنید.

همچنین لازم است که یک حساب گوگل با نام کاربری و رمز عبور درست کنید. برای این کار، به صفحه ی اصلی گوگل بروید، روی پیوند sign in کلیک کنید و روی پیوند create an account now کلیک کنید.

وقتی وارد حساب خود شدید، مراحل زیر را دنبال کنید:

آموزش ساخت کمپین گوگل ادوردز

به صفحه ی برنامه های تبلیغاتی گوگل بروید

در انتهای صفحه ی اصلی، روی برنامه های تبلیغاتی کلیک کنید یا مستقیما به www.google.com/ads بروید.

رویGet Started در زیر سرفصل تبلیغات گوگل کلیک کنید تا به صفحه ی خودتان در سایت اَدوُردز بروید.

مراحل نشان داده شده روی صفحه نمایش را که به ساخت حساب گوگل شما می انجامد، دنبال کنید.

بعد از آن که در اَدوُردز حساب تشکیل دادید، می توانید به مرحله ی بعدی که “تبلیغ محصول است”، بروید.

نوشتن آگهی های اَدوُردز

همان طور که در مراحل قبلی توضیح دادم، بعد از آنکه در اَدوُردز حساب تشکیل دادید، پنجره “به اَدوُردز خوش آمدید” به صورت اتوماتیک باز می شود و زبانه ی کَمپین ها(Campaigns) باز می شود. وقتی صفحه ی اَدوُردز گوگل باز شد، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی دکمه ی سبز با برچسب New Campaign کلیک کنید.

یک منوی کشویی با گزینه هایی برای جایی که می خواهید آگهی نشان داده شود، ظاهر می شود: شبکه ی جستجوی گوگل یا شبکه ی نمایش آن.

  1. برای پوشش گسترده تر گزینه ی Search & Display Networks را انتخاب کنید.

همان طور که در شکل نشان داده شده صفحه ی استاندارد شبکه های جستجو و نمایش

The Search & Display Networks – Standard page)) نمودار می شود.

  1. در قسمت نام کَمپین ، نام کسب و کاری که تبلیغ می کنید را وارد کنید.
  2. در قسمت تحت عنوان شبکه ها Networks)) ، شبکه هایی که می خواهید آگهیتان در آن ها نمایش داده شوند حتما علامت بزنید.
ایجاد حساب کاربری google adwords
ایجاد حساب کاربری google adwords

نکته: حتی اگر فقط آگهی می سازید؛ کَمپین آگهی و گروه آگهیتان را نامگذاری کنید.

 در قسمتی تحت عنوان دستگاه ها (devices)، همه نوع دستگاه های کامپیوتری که می توانند آگهی شما را نشان دهند ( دستگاه های موبایل، تبلت، و صفحات کامپیوتر) به صورت پیش فرض انتخاب شده اند. اگر، برای نمونه، نمی خواهید دستگاه های موبایل آگهی شما را نشان دهند، دو بار روی Switch to Legacy Campaign Settings کلیک کنید.

  1. تحت عنوان مکان ها Locations ، روی دکمه ی نزدیک کشوری که می خواهید آگهیتان در آن نمایش داده شود، کلیک کنید.
  2. تحت عنوان مزایده و بودجه (Bidding and Budget)، تعیین کنید که هر بار که کسی روی آگهی شما کلیک کرد چه مقدار می خواهید پرداخت کنید.

بازدهی تبلیغات گوگل ادوردز google adwords را افزایش دهید

عاقلانه است که از هزینه های پایین شروع کنید تا در زمان پرداخت هزینه، قیمت های بالا غافلگیرتان نکنند. برای نمونه بهتر است، برای احتیاط، برای هر کلیک ۱۰ سِنت و برای هر روز حدِ ۱۰$ را انتحاب کنید. یا روی دکمه ی نزدیک به AdWords will set my bids… کلیک کنید تا به اَدوُردز اجازه دهید که قیمت هر کلیک را برای شما تعیین کند.

  1. تحت عنوان بسط های آگهی Ad Extensions باکس کنار هرگونه اطلاعات اضافی مانند مکانتان یا شماره تلفنی که می خواهید به آگهیتان اضافه کنید، نشانه گذاری کنید.
  2. وقتی کارتان تمام شد روی گزینه ی Save and Continue کلیک کنید.

۱۰٫در قسمت نام گروهی آگهی، اسمی که آگهی شما را توضیح دهد وارد کنید.

این نام تنها برای راحتی شماست و می تواند اسمی به سادگی آگهی وب سایت باشد.

۱۱٫تحت عنوان سرفصل Create an Ad که در شکل نشان داده شده، یک آگهی جالب توجه، وسوسه برانگیز برای کلیک کردن و محرک، برای این محصول بسازید.

     برای هر ۴ خط فقط ۳۵ کاراکتر می توانید بنویسید، خیلی زود متوجه می شوید که چقدر جای کمی است.

۱۲٫ در قسمت عنوان ، یک عنوان ( با احتساب فاصله بین حروف تا ۳۵ کاراکتر) تایپ کنید.

ساخت ادوردز جذب مشتری بیشتری مارکتینگ
ساخت ادوردز جذب مشتری بیشتری مارکتینگ

*آگهی کوتاهی بسازید که بازدیدکننده ها را برای کلیک و خرید کردن وسوسه کند.*

۱۳٫ توضیح خطوط اول و دوم (هرکدام تا ۳۵ کاراکتر) را در باکس آماده شده، تایپ کنید.

۱۴٫در باکس نزدیک Display URL، آدرسی را که در بدنه ی آگهی نشان داده می شود، تایپ کنید.

۱۵٫ در قسمت Destination URL، همان آدرس را دوباره تایپ کنید.

       اگر به عنوان شعبه برای یک وبسایت مانند Amazon com تبلیغ می کنید، این جعبه شامل پیوند پیچیده ای است که باید از Amazon com دریافت کنید. این نمونه ای از آگهی است که من نوشتم:

تبدیل کنندهLPبهCD

نوارهاوLPهای قدیمی را بازیابی کنید

هزینه شامل بازیابی و طراحی می شود

lp2cdsolutions com

  1. وقتی کارتان به پایان رسید، همان طور که در شکل نمایش داده شده به قسمت کلمات کلیدی صفحه بروید.

۱۷٫کلمات کلیدی ضمیمه ی آگهی خود را انتخاب کنید.

     می توانید از پیشنهادات گوگل استفاده کنید که در صفحه ی انتخاب کلمه ی کلیدی ارائه می شوند. یا می توانید با یک سرویس آن لاین مانند Wordtracker(wordtracker com) برای کلمات کلیدی پیشنهادی مشورت کنید.

۱۸٫وقتی کارتان تمام شد، روی ذخیره گروه آگهی کلیک کنید.

   به صفحه ای می روید که می توانید آگهی خود را بررسی کنید و در صورت نیاز کلمات کلیدی را تطبیق دهید.

در نهایت کَمپین خود را، که در صورت عدم مغایرت با استانداردهای بررسی گوگل در عرض چند دقیقه آن لاین می شود، شروع کنید. وقتی آگهی شما آن لاین شد می توانید آن را تغییر بدهید تا ببینید کدامیک بهترین نتیجه را می گیرد. بیشتر شبیه به بازی است، اینکه ببینید کدام آگهی شما بیشترین بازدید را می گیرد و کدامیک بیشترین کلیک را دریافت می کند. شکل گروهی از آگهی ها را نشان می دهد که من برای Amazon com آماده کردم.

تبلیغات google adwords برای جذب خریدار و مشتری جدید بیشتر
تبلیغات google adwords برای جذب خریدار و مشتری جدید بیشتر

*کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید.*

افزایش بازدهی تبلیغات گوگل ادوردز google adwords
افزایش بازدهی تبلیغات گوگل ادوردز google adwords

*آگهی های خود را به دقت بازبینی کنید تا بیش از حد برای کلیک هایی که منجر به خرید نمی شوند، هزینه نکنید.*

منبع : نشر نوین

مطلب پیشنهادی

ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست؟

ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست؟

Bounce Rate یا نرخ پرش به درصد تعداد افرادی که تنها یک صفحه از سایت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *